روند اجرایی لغو روادید بین ایران و عراق هر چه سریعتر اجرایی شود



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , لغو روادید بین ایران و عراق

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رییس اول مجلس نمایندگان عراق تاکید کرد که نا امنی در عراق و سوریه به صورت مستقیم بر روی امنیت خاورمیانه و جهان تاثیر می‌گذارد و جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت عراق و سوریه برای برقراری امنیت و دفع تروریست‌ها ایستاده است.

 به گزارش ایسنا، کاظم جلالی عصر روز گذشته در دیدار با شیخ حمودی نایب رییس اول مجلس نمایندگان عراق ضمن تبریک پیروزی‌های نیروهای مسلح و مردمی عراق در مقابل گروه‌های تروریستی گفت: روند پیروزی‌های در مقابل تروریست‌ها نشان از پیروزی کامل در آینده نزدیک دارد.

 

به گفته وی، نا امنی در عراق و سوریه به صورت مستقیم بر روی امنیت خاورمیانه و جهان تاثیر می گذارد و جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت عراق و سوریه برای برقراری امنیت و دفع تروریست ها ایستاده است. سیاست جمهوری اسلامی ایران در عراق حمایت از تمامیت ارضی این کشور و وحدت میان تمام اقوام و گروه ها اعم از سنی، شیعه و کرد است.

 

جلالی در ادامه با تاکید بر تقویت همکاری های همه جانبه در کشور گفت: ایران و عراق ظرفیت‌های اقتصادی قابل توجهی دارند و شرکت‌های ایرانی آماده ارتقای سطح همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی در عراق است.

 

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی در اربعین و حجم قابل توجه درخواست‌های زوار ایرانی برای زیارت عتبات مقدسه عراق و زوار عراقی برای زیارت اماکن مذهبی ایران گفت: شایسته است همانگونه که نخست وزیر عراق نیز چندی پیش پیشنهاد لغو روادید میان دو کشور را ارائه نمود، روند اجرایی لغو روادید میان دو کشور سریعتر بررسی و اجرایی شود.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در پاسخ به درخواست نایب رییس مجلس عراق مینی بر انتقال تجارب مرکز پژوهش های مجلس ایران به مرکز پژوهش های تازه تاسیس مجلس عراق گفت: مرکز پژوهش های ایران جزو اولین مراکز پژوهشی پارلمانی تاسیس شده در جهان است و در رتبه بندی بین المللی مراکز پژوهشی پارلمانی همواره در 10 رتبه نخست جهان قرار داشته است.

 

وی افزود: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ایران آمادگی دارد تا کلیه تجارب خود را جهت شکل گیری و بهبود مرکز پژوهش های مجلس عراق ارائه نماید.

 

شیخ حمودی نایب رییس مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار با تقدیر از یاری‌رسانی جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت عراق گفت: مبارزان عراقی در مبارزه با تروریست‌ها روز به روز با موفقیت بیشتری روبرو می‌شوند و ان‌شاء‌الله در آینده‌ای نزدیک عراق از لوث تروریست ها پاکسازی خواهد شد.

 

وی افزود: نقش مرجعیت دینی در عراق و مرجعیت شیعه در ایران به ویژه مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای همواره یاری رسان ملت عراق در مقابل تروریست بوده است.

 

نایب رییس مجلس عراق در ادامه با اشاره به اقدام مجلس این کشور در تأسیس مرکز پژوهشی پارلمانی گفت: خلأ وجود مرکز تحقیقات و پژوهشی در پارلمان عراق حس می شود و امیدواریم با کمک مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ایران بتوانیم این خلأ را جبران کنیم.

 

وی افزود: کار کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس ایران ورود در کلیه طرح‌ها و لوایح ارائه شده و مرجعی برای دوره‌های مختلف مجلس و گزارش این مرکز از وضعیت اقتصادی کشور و موارد کلان از موضوعاتی است که ما هم به دنبال داشتن آن در مجلس عراق هستیم.

 

همچنین شیخ حمودی در پایان از حمایت‌های رهبر، دولت، مجلس و مردم ایران از دولت و ملت و عراق تشکر و قدردانی کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------