نهاوندیان: راهپیمائی زائران اربعین بزرگترین راه پیمائی حق طلبانه و صلح آمیز است



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , نهاوندیان

رییس دفتر رییس جمهور راهپیمایی زائران اربعین حسینی را بزرگترین راهپیمایی حق‌طلبانه و صلح آمیز در جامعه امروز جهانی خواند.

 به  گزارش ایسنا متن کامل یادداشت محمد نهاوندیان بدین شرح  است:

 

راه پیمائی زائران اربعین حسینی ، بی گمان بزرگترین راه پیمائی حق طلبانه و صلح آمیز در جامعه امروز جهانی است.

 

میلیون‌ها زن و مرد از کشورهای گوناگون، با گام‌های صبور و استوار خود می آیند تا دلبندیشان به یک عشق و حماسه بزرگ الهی و پایبندیشان به یک مکتب انسانی را امضاء کنند. می آیند تا بگویند قیام حسین بن علی (ع) در مبارزه با سوء استفاده از دین برای تثبیت حکومت ظلم و فساد هنوز زنده است و روش روشنگر و مردم گرای او هنوز دل‌ها را تسخیر می کند و شیوه حرکت او که تا دشمن دست به سلاح تجاوز و کشتار نبرده است، راه مسالمت می پوید ، هنوز بهترین گواه حقّانیّت و مظلومیّت است.

 

احیای گسترده و مردمی این سنّت دیرپای پیاده روی فروتنانه زیارت، برای نشان دادن اسلام حلم و بردباری و دعوت، در تمایز و تباین درخشانی است با توطئه سیاه کسانی که در این سال‌ها، قساوت و سربریدن و انفجار را برای تبلیغ و تحکیم فرقه اسلام نمای خود برگزیدند.

 

به راستی چه رمزی است در این بانگ خوش آهنگ " یا حسین " ، که این همه لبّیک عشق و ارادت می یابد و صدها زبان را هماهنگ می کند.

 

و چه می شد اگر این همه سرمایه پویائی و اشتیاق ، در یک هم افزائی هوشمند، الگوئی می ساخت برای زیستنی در صلح و عدالت؛ که همه جهانیان را به گلدسته های توحید فرا بخواند.

 

در پایان روز و پایان راه هم، این پرچم سپید و گلگون حسینی است که بر پرچم سیاه سیاهدلان تکفیری و زرسالاران آلوده نفتی پیروز خواهد شد و نهضت دعوت و نصیحت حسینی را به سرانجام بیداری و دادگستری خواهد رساند. همو که در زیارت اربعینش در بازگوئی هدفش می خوانیم : " جان خود را بخشید تا مردمان را از نادانی و سرگشتگی گمراهی برهاند ." (لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة )

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------