یک معتاد در طول روز چقدر هزینه مصرف مواد مخدر می کند؟



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی, اعتیاد

یک معتاد امروز برای اینکه موادش را تهیه کند روزانه بین 15 تا 40 هزار تومان باید هزینه کند و برای این امر باید درآمد داشته باشد.

 معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز یک معتاد برای آنکه بتواند خود را تامین کند بسته به مواد مصرفی‌اش باید روزانه از 15 تا 40 هزار تومان هزینه کند.

 

به گزارش ایسنا، اسدالله هادی نژاد درباره خروجی جلسه مسئولان کشور با مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی گفت: شاید تا قبل از برگزاری جلسات مقام معظم رهبری ما مسئولان کشور، اولویت‌های تعیین شده در خصوص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی سمت و سویی پراکنده داشت.

 

وی افزود: اما اکنون تمرکز روی مبارزه با اعتیاد به عنوان اولین آسیب اجتماعی است و همه دستگاه‌ها بنا به ماموریت و تکلیفی که دارند مبارزه با اعتیاد را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.

 

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در این جلسه همه دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را ارائه کرده‌اند گفت: پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و عمده‌ترین آن تمرکز و هماهنگی خوب بین دستگاهی است. در گذشته شاهد بودیم که معتادان متجاهر در سطح شهرها پراکنده هستند و وضعیت خوبی در مبارزه با مواد مخدر نداشتیم اما امروز بخش عمده‌ای از آنها جمع آوری شده‌اند.

 

هادی نژاد درباره آخرین آمار جمع آوری معتادان متجاهر در تهران گفت: بخش عمده چرخه جمع آوری مربوط به پایتخت است و این اقدام در چند مرحله انجام شد و بیش از 6000 نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شدند و اکنون در پروسه درمان قرار دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه تصمیم بر آن است که اجازه ندهند این افراد به چرخه اعتیاد برگردند افزود: بر اساس قانون، معتادان متجاهر به مدت سه ماه در مراکز نگهداری می‌شوند و اگر پس از طی این مدت یک مرکز اعلام کند که بهبودی حاصل نشده این مدت سه ماه دیگر تمدید می‌شود. قرار بر این شده است که تا پاکی کامل اتفاق نیفتاده، این افراد را رها نکنند.

 

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره مراکز بهاران و تعهد شهرداری برای نگهداری معتادان بهبود یافته اظهار کرد: شهرداری تهران مراکز بهاران را ایجاد کرده که جنبه اختیاری دارد و مراقبت‌های پس از پاکی را انجام دهد.

 

هادی نژاد در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه طرح‌های جمع آوری معتادان تا چه زمانی ادامه دارد؟ تاکید کرد: طرح‌های جمع آوری بنا به وضعیت موجود و در صورت لزوم ادامه پیدا می کنند. قرار است که اجازه داده نشود به شرایط گذشته برگردیم.

 

وی همچنین درباره اثربخشی طرح‌های جمع آوری معتادان گفت: یک معتاد امروز برای اینکه موادش را تهیه کند روزانه بین 15 تا 40 هزار تومان باید هزینه کند و برای این امر باید درآمد داشته باشد. این افراد معمولا شغلی ندارند و به سرقت، زباله گردی و اموری مشابه آن روی می‌آورند. از سوی دیگر خانواده‌ها نیز از پذیرش این افراد امتناع می‌کنند. هر چقدر این افراد از جامعه دور نگه داشته شوند و برای پاکی آنها تلاش کنیم آرامش به جامعه نیز بر می‌گردد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------