داروخانه‌ها مرتکب چه تخلفاتی می‌شوند؟



اخبار,اخبار اجتماعی,تخلفات داروخانه‌ها


اخبار اجتماعی - داروخانه‌ها مرتکب چه تخلفاتی می‌شوند؟

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو به تشریح نحوه پیگیری تخلفات داروخانه‌ها پرداخت و عنوان کرد: همیشه پیرامون تخلفات داروخانه‌ها حساسیت وجود داشته و بزرگ نمایی شده است، در حالی که داروخانه جزو اماکنی است که بیشترین بازرسی‌ها در خصوص آن انجام می‌شود.

دکتر سید مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره اظهار کرد: در هر صنفی تخلف می‌شود اما چندان حاد نیست. دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دارای تیم‌های بازرسی هستند و به طور متوسط سالانه چهار مرتبه از تمام داروخانه بازرسی می‌کنند.
 
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروخانه‌ها در هر شهر و استانی رتبه‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: علاوه بر چهار مرتبه بازرسی روتین، در صورت شکایت‌های موردی هم بازدید مجدد انجام می‌شود.
 
وی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر نیز بازرسان خود را دارند و بر عملکرد داروخانه‌ها نظارت می‌کنند.
 
پیرصالحی درباره چگونگی برخورد با متخلفان گفت: مجازات بستگی به شدت و تعداد تخلفات دارد. گاهی در کمیسیون‌های مربوطه در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای متخلف رای صادر می‌شود و پرونده برخی نیز به مرجع قضایی ارجاع داده می‌شود.
 
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره فروش پروانه داروخانه به افرادی که صاحب صلاحیت نیستند نیز گفت: البته فروش پروانه به طور کلی امری قانونی است و شخصی که امتیاز لازم را کسب کرده باشد، می‌تواند داروخانه را از شخص دیگری خریداری کند.
 
اجاره داروخانه همیشه از لحاظ قانونی ممنوع بوده است
وی افزود: این موضوع در کمیسیون ماده 20 دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی می‌شود و اگر خریدار شرایط لازم را داشته باشد، پروانه قبلی باطل و پروانه جدید اعطا می‌شود، اما اجاره داروخانه همیشه از لحاظ قانونی ممنوع بوده است.
 
پیرصالحی با بیان اینکه اجاره داروخانه بیشتر در شهرهای بزرگ نظیر تهران اتفاق می‌افتد و افراد به شکل نامحسوس داروخانه‌هایشان را اجاره می‌دهند، عنوان کرد: به همین علت است که اطلاعاتی دال بر اجاره داروخانه‌ها نداریم.
 
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ادامه داد: این مسئله در کارگروه آیین‌نامه داروخانه‌ها که در محل سازمان غذا و دارو تشکیل شده است در دست بررسی است. در پی آن هستیم که بتوانیم ضوابط مشخصی را برای آن تصویب کنیم تا اجاره داروخانه‌ها به افراد صاحب صلاحیت را نیز تحت شرایطی مجاز اعلام کنیم.
 
وی تصریح کرد:‌ در این صورت جلوی روند غیرقانونی اجاره داروخانه‌ها گرفته می‌شود.
اخبار اجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------