وقتی از پس برف برنمی‌آییم چطور می‌خواهیم به جنگ اقتصادی دشمن برویم؟!



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,سبزعلیپور

وقتی‌که مسئولین ما از پس نم نم باران و برف که نعمت الهی است برنمی آیند، چطور از پس بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان و زلزله، جنگ اقتصادی دشمن و تحریم های سنگین بین المللی برخواهند آمد؟ پس اجرا و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور امری حیاتی است که باید اجرای آن‌را جدی گرفت.

  به گزارش ایسنا ؛محمدرضا سبزعلیپور، رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی نسبت به مشکلات پیش آمده برای مردم شریف ایران به واسطه بارش برف و آلودگی هوا گلایه کرد و گفت: متأسفانه طی سالهای اخیر شاهد این واقعیت تلخ هستیم که در فصول گرما و سرما، مواردی باعث می‌شود که زندگی برای مردم سخت و غیر قابل تحمل شده و داد همه از ناراحتی و دل نگرانی بلند می‌شود. این در حالیست که همین مواردی که برای ما ایجاد دردسر می‌کند در غالب کشورهای دنیا با درایت و مدیریت صحیح مسئولین شهری و کشوری، به عواملی برای شادی و تفریح مردم بدل می‌شود.

 

وی با طرح این سوال که چرا باید اینقدر سیستم مدیریتی کشوری ما ضعیف باشد که با اندک باد و بارش برف و بارانی یا آلودگی هوا، تمام چرخهایش پنچر و غالب بخش های آن فلج شود؟ گفت: بطور مثال دو سه روزی است که اندک برفی در تهران و کمی هم بیشتر در سایر شهرهای ایران باریده و حال و هوای خوشی را بر هموطنانمان حاکم کرده است، اما متأسفانه شاهد این واقعیت هستیم که بارش نم نم برف در تهران چه ترافیک سنگینی را ببار آورده و همین بارش برف و سرد شدن هوا در سایر استانها به‌ویژه شهرهای شمالی کشورمان موجب فلج شدن زندگی مردم شده و بجای اینکه مردم عزیزمان از هوای برفی لذت ببرند، برعکس به دلیل قطعی گاز و بعضاً آب و برق، فریاد و فغانشان به راه افتاده است.

 

علیپور در ادامه گفت: پیش از بارش برف و باران، مسئولین ذیربط شهری و دولتی ادعای مدیریت قوی و رو به راه بودن کارهایشان گوش فلک را کر می‌کند اما به محض اینکه اولین قطرات باران و یا نم نم برف باریدن می‌گیرد همه ادعاهای آقایان باد هوا می‌شود و سوء مدیریتها یکی پس از دیگری نمود پیدا می‌کند.

 

بحث اصلی اینجاست که ما این روزها شاهد بارش لطیف باران و برف هستیم که بسیار لذت بخش بوده و به نوعی نعمت الهی محسوب می‌شود و هنوز بلایای طبیعی بر ما نازل نشده است. وقتی‌که نعمات الهی این‌طور کشور را فلج و اشک مردم عزیزمان را می آورد پس اگر بلایی طبیعی بر سرمان نازل شود، آن وقت چه اتفاقی بر سر کشور و زندگی مردم خواهد آمد؟ این در حالی است که زمانی‌که کلی برف و باران در آمریکا، اروپا یا جاهای دیگر دنیا می بارد و دولت آن کشورها را گرفتار می‌کند، مسئولین ما نگاهی عاقل اندر سفیه به دولت آن کشورها می‌کنند و در خبرها به نوعی مدیریت آنان را در لفافه مسخره هم می‌کنند.

 

وی سهل انگاری و سوء مدیریت و همچنین کمبود امکانات و ضعیف بودن زیرساختهای کشور را از عوامل مهم در این زمینه برشمرد و توضیح داد: در این‌که سوء مدیریت در کشور موج می‌زند و جمعی از مسئولین شهری و کشوری هم نسبت به وظایف شان بی توجه و سهل انگار هستند شکی نیست که در این مورد باید از وجود مدیران باتجربه، کاربلد و دلسوز بهره جست، اما کمبود امکانات و ضعیف بودن زیرساختهای کشور نشان دهنده این واقعیت است که پایه های اقتصاد کشور برخلاف ادعای مسئولان، بسیار ضعیف است و این اقتصاد در شأن و همتراز ایران بزرگ نیست.

 

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ادامه داد: متاسفانه ما توان مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا را نداریم. روی نفت و گاز خوابیده ایم اما در سرما و به هنگام بارش برف، جمعی از هموطنانمان نه گاز دارند و نه نفت و نه سوخت خودرو!! ادعای بزرگترین تولیدکننده برق در منطقه را داریم و مدعی صادرات آن هستیم اما در مواقع ضروری، بنابه دلایل مختلف قادر به تأمین برق هم نیستیم.

 

وی تأکید کرد: وقتی‌که بحث اقتصادی قوی و قدرتمند مطرح می‌شود یعنی اینکه باید اقتصاد مقاومتی را در همه ابعاد و زمینه ها به‌ویژه زیرساخت های کشورمان اجرا و پیاده کنیم. موضوع اجرا و عمل به اقتصاد مقاومتی به قدری مهم است که مقام معظم رهبری نیز به اهمیت آن بیش از همه مسئولین پی برده و حتی سال جاری را هم به همین موضوع اختصاص داده اند که اگر این امر یعنی قوی و قدرتمند شدن اقتصاد ایران محقق شود، دیگر نه تنها نم نم برف و باران بلکه سیل و طوفان وزلزله و تحریم‌های بین المللی هم قادر نخواهند بود کشور را فلج و اشک مردم را دربیآورند؛ البته به شرط اینکه سوء مدیریتها نیز برطرف شود. اما متأسفانه ظواهر امر مبین این واقعیت است که با این مسئولین و با این سرعت عملی که مشاهده می‌شود، نه تنها امسال بلکه 10 سال دیگر هم اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------