وزارت نیرو: بارش‌های کشور به ۱۷ میلی‌متر کاهش یافت



  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  , وزارت نیرو

همزمان با بارش شدید برف و باران در طول چند هفته اخیر، وزارت نیرو، اعلام کرد که حجم بارش‌های کشور از ابتدای مهر ماه تاکنون به ۱۷ میلی‌متر کاهش یافته است.

 به ‌گزارش مهر، وزارت نیرو امروز با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت بارش‌ها در کشور، اعلام کرد: ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهر ماه امسال تا امروز (شنبه) به ۱۷ میلی‌متر رسیده است.

 

بیشترین بارش در ۶ حوضه آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با ۹۶ میلی‌متر بارش بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته ۴۰ درصد و در مقایسه با متوسط ۴۸ ساله، ۴ درصد کاهش داشته است.

 

کمترین بارش نیز در حوضه‌های شش‌گانه اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق با صفر میلی‌متر بارش بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته و متوسط ۴۸ ساله، ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.

 

بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه «عالم کلا» در استان مازندران با ۵۹۳ میلی‌متر و کمترین میزان بارش‌ها در ایستگاه اهواز در خوزستان، ‌ ابرکوه در استان یزد، خونیک علیا در خراسان جنوبی و چناران در خراسان رضوی با صفر میلی‌متر به ثبت رسیده است.

 

حجم کلی بارش کشور از اول مهر تا ۶ آذر معادل ۲۸ میلیارد و ۱۶ میلیون مترمکعب است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۳۴ میلی‌متر) ۵۰ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۶۸ میلی‌متر) ۷۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------