وزیر اسبق بهداشت : افزایش زیرمیزی‌ها در دولت قبل؛ سامان‌دهی به وضعیت موجود را مشکل‌ کرده/نباید به ذخایر بیمه‌ها دست‌اندازی شود



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,وزیر اسبق بهداشت

فاضل معتقد است تجمیع بیمه‌ها لزوما به این معنا نیست که زیرنطر وزارت بهداشت قرار بگیرد، بلکه باید روندی را پیش بگیرد که وضعیت بیماران و همچنین پزشکان بهبود یابد.

ایرج فاضل، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تجمیع بیمه‌های درمانی که وزارت بهداشت بر آن اصرار دارد، به  ایلنا گفت: آنچه مشخص است باید در زمینه بیمه‌ها تغییرات اساسی انجام شود تا اینکه وضعیت بیماران و همچنین پزشکان بهبود یابد. ما در زمینه پرداخت‌ها تاخیر بسیاری داریم که باید در خصوص بهبود وضعیت تصمیم‌های ریشه‌ای گرفته شود. تغییر در وضعیت بیمه‌ها باید با مصالحه انجام شود تا اینکه ما در سیستم درمان کشور یک بیمه ثروتمند داشته باشم.

 

وی افزود: ذخایر بیمه‌ها مربوط به خود بیمه‌هاست و به هیچ عنوان نباید به آن دست‌درازی شود و آنچه متعلق به بیمه‌هاست باید محفوظ بماند. بودجه موجود باید صرف بیمه‌شوندگان شود و کسی نباید برای آن تصمیمی بگیرد.

 

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اینکه چرا وزارت بهداشت اصرار دارد که بیمه‌ها باید زیر نظر این وزارتخانه باشد؛ گفت: بحث اصلی به این بازمی‌گردد که باید در زمینه بیمه کشور تغییراتی در جهت بهبود وضعیت رخ دهد. تجمیع بیمه‌ها لزوما به این معنا نیست که زیرنظر وزارت بهداشت قرار بگیرد، بلکه باید روندی پیش بگیرد که وضعیت بیماران و همچنین پزشکان بهبود یابد.

 

فاضل در خصوص دستمزدهای نجومی پزشکان و سامان دادن به وضعیت تعرفه‌ دستمزد‌ها خاطرنشان کرد: مشکل تعرفه‌ها مشکل جدیدی نیست و ما سال‌هاست که با این مشکل دست به گریبان هستیم. این موضوع ریشه در گذشته دارد و متاسفانه در دولت قبل با توجه به ورود و افزایش زیرمیزی‌ها سامان‌دهی به وضعیت را مشکل‌تر کرده است. نباید فراموش کرد که این مشکلی است که بر اثر ناکارآمدی خودمان است. باید با یک برنامه‌ریزی دقیق به این وضعیت رسیدگی کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------