هجدهم آذر ماه تعطیل نیست



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,تعطیلی

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد تمامی مصوبات ارسالی مجلس پس از طی مراحل نهایی در شورای نگهبان لازم الاجراست .

 به گزارش  واحد مرکزی خبر؛ عباسعلی کدخدایی گفت: هر مصوبه ی ارسالی از سوی مجلس محترم به شورای نگهبان تا زمانی که مراحل نهایی خود را سپری نکند، لازم الاجرا نیست.

 

وی افزود: "این مراحل شامل اعلام تائید نهایی شورای نگهبان (و در موارد اختلافی نظر مجمع تشخیص مصلحت)، ارسال به رئیس جمهور از سوی مجلس، ابلاغ قانون و انتشار آن در روزنامه رسمی و مضی زمان (گذر زمان) مقرر قانونی است ."

 

از دیروز خبر تعطیلی هجدهم آذر به مناسبت آغاز ولایت ولی عصر (عج) در قالب فرایند بررسی احکام برنامه ششم در رسانه ها خبرساز شده است مصوبه ای که با توجه به این اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر طی فرایند نهایی شدن مصوبات عملا به دو هفته زمان نیاز دارد.

 

از سوی دیگر تعطیلی 18 آذر به عنوان بخش کوچکی از قانون احکام دائم برنامه توسعه هنوز در شورای نگهبان در حال بررسی است و با توجه به زمانبر بودن فرایند تصویب تا ابلاغ این مصوبه عملا برای امسال قابل اجرا نیست.

 

همچنین مصوبه احکام دایم برنامه توسعه هنوز در شورای نگهبان مطرح است و کل این مصوبه باید بررسی و به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

 

بنابراین صرف نظر از این که کل این مصوبه ایراد داشته باشد یا تایید و به مجلس ارسال شود ، فرایند قانونی تایید تا ارسال آن از رئیس مجلس برای رئیس جمهور و ابلاغ آن به اندازه ای است که اعمال تعطیلی رسمی پنجشنبه آینده به 18 آذر امسال ممکن نیست.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------