کاهش 40 درصدی آمار سرقت خرد در تهران با جمع‌آوری معتادان



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,  سرقت

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از کاهش 40 تا 45 درصدی آمار سرقت خرد در پایتخت پس از جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد.

 اسدالله هادی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا پس از انجام طرح های ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر آمار سرقت در سطح شهرها کاهش یافته است؟ اظهار کرد: بله، این آمار در شهرهای مختلف،‌متفاوت است به عنوان مثال در آذربایجان شرقی آمار سرقت تا 55 درصد کاهش یافته است. در برخی شهرها تا 120 درصد کاهش آمار سرقت خرد داشته‌ایم و این آمار در پایتخت بین 40 تا 45 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

وی افزود: بخش عمده چرخه جمع آوری مربوط به پایتخت است و این اقدام در چند مرحله انجام شد و بیش از 6000 نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شدند و اکنون در پروسه درمان قرار دارند.

 

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره روند تامین اشتغال برای معتادان بهبودیافته گفت: این افراد عمدتا قبل از اعتیاد شاغل بوده‌اند اما متاسفانه پس از بهبودی، کارفرمایان به سختی به آنها اعتماد می‌کنند. وزارت کار و سایر نهادهای ذیربط در صدد ایجاد مراکز کارآفرینی برای معتادان بهبودیافته هستند.

 

هادی نژاد درباره هماهنگی دستگاهای مختلف برای مقابله با ورود انواع مواد مخدر به داخل کشور  اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که صورت گرفته، مبادی ورودی کشور از طریق هوایی، زمینی و دریایی به صورت کامل رصد می‌شود. همچنین عرصه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر پیش‌ساز نیز بسیار محدودتر شده، به همین دلیل قیمت این مواد در کشور در یک سال گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است.

 

وی  ادامه داد: در مرزهای رسمی نیز قاچاق مواد مخدر با تجهیز شدن پایانه‌ها به دستگاه‌های پیشرفته رصد می‌شود و از ورود مواد پیش‌ساز به کشور جلوگیری به عمل می‌آید.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------