مشکلات حاشیه تهران شناسایی شد



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,مشکلات حاشیه تهران

مدیرکل اجتماعی استانداری تهران گفت: برای اولین بار مطالعه حاشیه نشینی استان تهران انجام شد؛ امروز فرصت ها، پتانسیل ها و مشکلات حاشیه تهران را شناسایی کرده‌ایم و این شناسنامه در اختیار فرمانداران و تصمیم سازان استان تهران قرار گرفته است. ولی قطعا کافی نیست و باید این کار توسعه داده شود. در حقیقت با به روز رسانی اطلاعات می‌توان این معضل را مدیریت کرد.

 سیاوش شهریور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی در استان تهران گفت: یکی از کارهای بزرگی که استانداری در این حوزه انجام داده است گسترش سازمانهای مردم نهاد است که می‌توان با بهره گیری از ظرفیت این سازمان ها در مقابله با آسیب های اجتماعی گام موثری برداشت.

 

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری بیشتر از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تصریح کرد: در 10 سال گذشته قبل از آغاز کار دولت یازدهم 138 سمن در استان تهران ثبت شده بود امروز این رقم به حدود 450 سمن رسیده است که بیشتر از 100 پروانه فعالیت اخذ کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: برای اولین بار در منطقه بحث پیشگیری از آزار جنسی کودکان را جدی گرفتیم و کتابی که از دکتر زند بوده است بازنشر کردیم. همچنین انیمیشنی ساخته شده که بزودی رونمایی خواهد شد. برای اولین بار است که در میان کشورهای اسلامی در این سطح به موضوع آزار جنسی کودکان توجه شده است.

 

شهریور با اشاره به موفقیت اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان سطح شهر تهران گفت: به جد از شهروندان می‌خواهیم به متکدیانی که سر چهارراه‌های سطح شهر و اغلب در باندهای تکدی‌گری فعالیت می‌کنند، کمک نکنند؛ بی تردید این اقدام ضمن افزایش موفقیت طرح جمع آوری متکدیان باعث از بین رفتن این مقوله خواهد شد. در حال حاضر کودکان متکدی تحویل بهزیستی خواهند شد و اتباع بیگانه و معتادین نیز به اداره کل امور اتباع استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر تحویل خواهند شد.

 

مدیرکل اجتماعی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقوله کار کودکان اشاره کرد و افزود: این موضوع بسیار آزار دهنده است و به نوعی یک معضل زیر پوست شهر قلمداد می‌شود لذا خواستارم که برای این کودکان حداقل شناسنامه صادر شود تا با همزمانی آغاز فصل مدارس این کودکان بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند؛ البته صدور شناسنامه برای این کودکان، معضلات دیگری از جمله شناسایی و عدم عضویت آنها در باندهای مافیا را به همراه خواهد داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------