اظهارات عجیب استاندار اصفهان درباره علت عدم مقابله نیروی انتظامی بااقدام شر‌م‌آور گروه فشار در اصفهان



اخبار,اخبار اجتماعی,رسول زرگرپور


 اخبار اجتماعی - استاندار اصفهان: تجمع مخالفان دفن ریچارد فرای مجوز نداشت

استاندار اصفهان در پاسخ به برخی از نقدهای که بر فعالیت کاری وی شد، اظهار داشت: استاندار نیازی به بست نشستن پشت درب وزارت کشور ندارد چراکه با یک تلفن هم امور استان را حل و فصل می کنیم.

به گزارش مهر، رسول زرگرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طولانی شدن انتصاب معاون سیاسی و امنیتی استان از این جهت بود که پس از معرفی سه نفر به وزارت کشور دو نفر از آنها به دلیل مشکلات شخصی که داشتند پا پس کشیدند.

استاندار اصفهان در پاسخ به انتقاد دیگری که به وی در مورد در خلاء معاون سیاسی امنیتی برای چندین ماه در استانداری اصفهان و نیز تعیین تکلیف انتخاب فرمانداران و مسئولان، شده بود، افزود: در این حوزه هم یک تنه از بین 24 فرماندار، تکلیف 16 فرمانداری را مشخص کردیم و 8 نفر باقیمانده تکلیف آنها از نظر ما مشخص است که پس از طی شدن تشریفات اداری حکم آنها صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب تمام مدیران و فرمانداران در یک جو هماهنگ با نمایندگان و ائمه‌ جمعه انجام پذیرفته و چون با هیچ حاشیه‌ای همراه نبوده این ظن و گمان پیش آمد که تغییر و تحولی در حوزه مدیران و فرمانداران صورت نگرفت، بیان داشت: مسئولان ادارات محوری استان از جمله آموزش و پرورش، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، سازمان تجارت، صنعت ،معدن و تجارت و اوقاف مشخص شده است.

مصلحت اندیشی سبب عدم مقابله نیروی انتظامی با تجمع کنندگان شد
استاندار اصفهان در ارتباط با دفن ریچارد فرای کنار زاینده رود اظهار داشت: پس از مرگ ریچارد فرای وزیر امورخارجه کشور درصدد هماهنگی های لازم بدنبال وصیت فرای برای دفن وی در اصفهان بود که با امام جمعه اصفهان در این ارتباط مشورت شد و همچنان منتظر پاسخ نهایی آقای ظریف هستیم.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه تنها مرجع تصمیم گیری برای دفن ریچاردفرای در کنار زاینده رود اصفهان است، تصریح کرد: با توجه به مخالفت هایی که برخی ارگان ها از جمله میراث فرهنگی صورت گرفت باید وزیر امور خارجه پاسخگو باشد.

زرگرپور تجمع مخالفان دفن ریچارد فرای مجوز قانونی نداشتند، بیان داشت: دلیل عدم مقابله نیروی انتظامی با تجمع کنندگان مصلحت اندیشی استانداری در این عرصه بود.

وی افزود: هر تجمعی باید مجوز از فرمانداری داشته باشد که اگر مشکلی در حین تجمع پیش آمد مرجع پاسخگوی آن شناخته شود و هم تمهیدات امنیتی برای آن در نظر گرفته شود.
 
انتقال آب کارون به اصفهان
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نگاه صفر تا صدی به تونل یا لوله بهشت آباد نباید وجود داشته باشد، ادامه داد: اهم موضوع اجرایی شدن طرح بهشت آباد و اختصاص اعتبار 250 میلیون تومان به این طرح است نه اینکه آیا این طرح از طریق لوله انجام می گیرد یا تونل.

وی خطاب به تمام دلسوزان مسئله خشکسالی اصفهان و آب استان گفت: امروز به حدی رسیدیم که تاریخ مصرف گریه کردن در خصوص زاینده رود هم گذشته است و تکرار مسائل حال از سوی دلسوزان راه حل رفع خشکسالی اصفهان نیست.

زرگرپور پرداختن به موضوعاتی که بارها تکرار شده اما یک نفر طرح جدیدی یا راه حل ارائه نداده را تنها یک اتلاف وقت دانست و گفت: در 7 ماه گذشته 7 جلسه برگزار شد و طرح 9 ماده ای به تصویب رسید که به گفته نماینده نظام صنفی کشاورزی استان 30 سال در آرزوی تصویب این طرح بودند.

وی با بیان اینکه 3 مورد از بندهای این طرح به تصویب رسیده است، ادامه داد: اگر کسی طرح یا اقدامی جدیدی برای رفع مشکل آب اصفهان دارد و می داند که استانداری گامی بر نداشته ما از این پیشنهاد استقبال می کنیم.

استاندار اصفهان همچنین دعوت کرد اگر جای مصوبه ای در این طرح 9 ماده خالی است اعلام کنند و شخصا بدنبال تصویب آن می روم ، گفت: این طرح تمام جوانب کار را سنجیده است و با اجرای کامل آن تا دو سال آتی مشکل حق آبه کشاورزان رفع می شود.

پرداخت خسارت کشاورزان از 500 هزار به 3 میلیون تومان رسید
استاندار اصفهان پیرامون دیگر خروجی جلساتی که در خصوص حق آبه کشاورزان برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزان به دنبال این بودند که میزان خسارات خود را از 500 هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش دهند که توانستیم این رقم را به 3 میلیون تومان افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: 6.5 درصد از جمعیت کشور در استان اصفهان زندگی می کنند که 8.2 دهم درصد از درآمد خزانه کشور را تامین می کنند و این در حالی است که 3.8 دهم درصد از درآمد این خزانه به استان اختصاص می‌یابد.
 اخبار اجتماعی  - مهر 

 

واكنش به اقدام شر‌م‌آور گروه فشار در اصفهان / نامه ای صریح به روحانی


حمله به مقبـره یک ایرانشناس در اصفهـان!/تصاویـر



 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------