احتمال اجرا شدن قانون معلولان از ابتدای سال ۹۶



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,انوشیروان محسنی بندپی

«انوشیروان محسنی بندپی» گفت: امیدواریم در ابتدای سال ۱۳۹۶ شاهد اجرایی شدن اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان باشیم.

 به گزارش ایسنا، «انوشیروان محسنی بندپی» دوشنبه شب در نشست "اشاعه فرهنگ صحیح‌نگری به معلولان" که به مناسبت روز جهانی معلولان از سوی کانون معلولین توانا و با حضور سفرای ۲۰ کشور، نمایندگان مجلس و تعدادی از افراد دارای معلولیت برگزار شد اظهار کرد: روند بازنگری قانون حمایت از حقوق معلولان باید سرعت بگیرد و امیدواریم در ابتدای سال ۱۳۹۶ شاهد اجرایی شدن اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان باشیم.

 

وی افزود: همانطور که در پیام دبیرکل سازمان ملل متحد و در پیام رییس جمهور آمده بود، بر سه مساله تاکید داشتند؛ یکی اینکه بیاندیشیم و در رابطه با ارزیابی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در رابطه با کرامت و حقوق معلولان ارزیابی کنیم که تا چه اندازه موفقیت داشته‌ایم.

 

محسنی بندپی ادامه داد: مساله معلولیت، مساله‌ای اخلاقی و قانونی است. همچنین آموزه‌های دینی و الهی این تکلیف را بر ما دوچندان کرده که نسبت به حقوق معلولان اقدامات اجتماعی را انجام دهیم.

 

محسنی بندپی با بیان اینکه زمینه پویایی، تحرک و به منصه ظهور رساندن استعدادهای معلولان باید فراهم شود، بر نقش دولت در این زمینه تاکید کرد. امیدواریم بتوانیم در پیوستن معلولان به فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه حداکثر تلاش را داشته باشیم.

 

همچنین در این نشست سید محمد موسوی، رییس هیات مدیره کانون معلولین توانا اظهار کرد: راه خدا از میان مردم می‌گذرد. اگر در این راه را بروی و گوش‌های خود را محکم ببندی که تمام صدای رسانه‌ها را نشنوی، توجهت به مادیات جلب نشود، حتما مردمِ درمانده را خواهی دید. آنان که خدا را می‌جویند باید از این راه بگذرند و این تنها راهی است که تو آن را در آغوش خواهی کشید.

 

وی افزود: روز جهانی معلولان را نه فقط به معلولان، بلکه به تمام مردم دنیا تبریک می‌گویم و اثبات می‌کنم که همه مردم جهان معلول هستند. اگر معلولیت به معنای این است که ما از نظر تن و جسم محدودیت داریم، همه انسان‌ها محدودیت دارند.

 

موسوی ادامه داد: انسان به این دلیل لامپ را اختراع کرد چون نمی‌توانست ببینند. میکروسکوپ را به این دلیل اختراع کرد که نمی‌توانست میکروب را ببیند. نمی‌توانست بپرد و هواپیما را ساخت. من هم بیشتر از همه محدود بودم بنابراین ویلچر را برایم ساختند. بنابراین انسان‌ها از پی محدود بودن تن‌شان سازنده شدند. پس اینکه شما به ما می‌گویید معلول، معلول نیستیم بلکه همه معلول هستند.

 

رییس هیات مدیره کانون معلولین توانا تاکید کرد: اینکه برای انسان‌ها پول جمع می‌کنیم، به این علت که آنها ناتوان هستند نگرش اشتباهی است. این نگرش غلط به قبل از رنسانس برمی‌گردد؛ زمانی که صنعت وارد زندگی بشر نشده بود و همه کارهای بشر توسط جسم‌اش انجام می‌شد.

 

وی با بیان اینکه ما معلولان حقوق اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داریم، گفت: اگر قرار است ما را به دست خیریه‌ها بسپارید که به ما ترحم کنند، این حقوق ما نمی‌شود. ما کمک بلاعوض نمی‌خواهیم. امروز کانون معلولان تنها NGO در دنیا است که کمک بلاعوض دریافت نمی‌کند؛ زیرا ما یک پایگاه اقتصادی قوی هستیم.

 

موسوی یادآور شد: مگر نه اینکه بیمه‌ها از همه برای حوادث پول می‌گیرند. همه کسانی که بیمه هستند تصادف نمی‌کنند، ولی بیمه‌ها پول جمع می‌کنند برای اینکه به خسارت دیدگان پرداخت شود. بنابراین باید همه جوامع مانند بیمه قبول کنند اگر در خانواده‌ای معلولیت پدیدار شد، هزینه‌های آنها را از درآمد سرانه ملی بپردازند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------