ورود سامانه بارشی / هوای مازندران 10 درجه سرد می شود



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  , هواشناسی

معاون پیش بینی هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی به استان از اواخر امروز چهارشنبه خبر داد و گفت که دمای هوای استان هم از فردا تا 10 درجه کاهش می یابد.

 احمد اسدی در گفت و گو با ایرنا افزود : بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که پس از چند روز پایداری جوی و افزایش نسبی دما ، هوای مازندران از عصر امروز به سمت ناپایداری می رود .

 

وی گفت : ناپایداری ها که با شمالی شدن جریان هوا از غرب استان به تدریج شروع می شود ، فردا تمامی نقاط استان را در بر می گیرد که نتیجه آن ابرناکی هوا ، بارندگی و وزش باد است که در بعضی مناطق شدید خواهد بود .

 

اسدی با اعلام این که بارندگی در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود ، افزود : بارش برف ، سرما و مه گرفتگی ، جاده های کوهستانی استان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث کاهش دید رانندگان خواهد شد.

 

وی با اشاره تعطیل بودن روز شنبه و احتمال افزایش سفر گردشگران به مازندران ، توصیه کرد که شرایط جوی را بویژه برای رانندگی در مناطق کوهستانی و ارتفاعات در نظر داشته باشند.

 

معاون پیش بینی هواشناسی مازندران گفت که ناپایداری ها جوی از روز جمعه در استان کاهش می یابد ولی دوباره از شنبه شب سامانه بارشی دیگری وارد استان می شود و تا روز یکشنبه باقی خواهد ماند.

 

** طوفانی شدن دریا

در همین حال ، هواشناسی مازندران امروز چهارشنبه با انتشار اخطاریه ای از طوفانی شدن دریای خزر از بعد از ظهر خبر داد .

 

بر اساس این اخطاریه ؛ بیشینه سرعت وزش باد در سواحل و دور از ساحل مرکز و غرب استان 20 متر بر ثانیه و در سواحل و دور از ساحل شرق استان تا 15 متر بر ثانیه می رسد که جهت غالب آن نیز شمالی پیش‎بینی شده است .

 

بیشینه ارتفاع موج هم بر این اساس در مرکز و غرب استان در مناطق دور از ساحل تا 3 و نیم متر ، در مناطق نزدیک ساحل و ساحل شرق تا سه متر و در مناطق نزدیک ساحل تا 2.5 متر برآورد شده است.

 

هواشناسی مازندران به فعالان دریای خزر در استان به خصوص صیادان ، دریابانان و دریانوردان توصیه کرد از بعد از ظهر امروز با هماهنگی مسئولان بنادر و شیلات نسبت به فعالیت در دریا اقدام و مراقبت های لازم را انجام دهند .

 

دریای خزر در مازندران هم اکنون فصل صید ماهیان استخوانی را در کنار صید مکانیزه ماهی کیلکا پشت سر می گذارد .

 

** ماندگاری سرما تا روز شنبه

جدول پیش بینی چهار روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که کاهش محسوس دمای هوای استان که فردا پنجشنبه محقق می شود تا روز شنبه ماندگار خواهد بود.

 

بر اساس این جدول ، هوای ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین زمان به 22 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد ولی فردا با 10 درجه کاهش به 12 درجه سقوط خواهد کرد.

 

هوای این شهر همچنین روز جمعه و شنبه نیز با یک درجه افزایش نسبت به پنجشنبه در گرم ترین زمان به 13 درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------