وزیر بهداشت: افرادی هستند که لباس ما را به اشتباه پوشیده‌اند



  اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی,وزیر بهداشت

اگر من پزشک نبودم، بدون آنکه به جانب داری صنفی متهم شوم، با آسودگی بیشتر از زحمات جامعه پزشکی در این سال‌ها دفاع می‌کردم.

وزیر بهداشت گفت: در هر صنفی مانند قضات، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مشکلاتی وجود دارد، برخی با شخص وزیر به عنوان شخصیت حقیقی مخالفت دارند ولی با کارهایشان کل وزارت بهداشت را نابود می‌کنند، واقعاً افرادی هستند که لباس ما را به اشتباه پوشیده‌اند.

 

به گزارش تسنیم، سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت در مراسم همایش اخلاق و تعهد حرفه‌ای با اشاره به لزوم رعایت اخلاق مداری در زندگی شخصی و اجتماعی و در همه ابعاد جامعه اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای اخلاق سقوط کند، این موضوع در همه ارکان آن است و صرفاً در یک قشر خاص نیست.

 

هاشمی در این مورد افزود: اگر مسئولان سیاسی، اجرایی و قضایی کشور اخلاق و احترام را رعایت کنند مردم نیز با تبعیت از آنها به اخلاق مداری روی می‌آورند و آن جامعه رشد پیدا می‌کند؛ اما افرادی وجود دارند که فکر می‌کنند تنها جامعه پزشکی یا جامعه هنری دچار تنزل اخلاقی هستند در حالیکه وضع خودشان مناسب نبوده و اصول اخلاقی را ملاک عمل خویش قرار نمی‌دهند.

 

وزیر بهداشت با اشاره به این موضوع که عده ای قلیل حرف‌های نادرست خود را به افکار عمومی جامعه دیکته می‌کنند، عنوان کرد: اساس دین مبین اسلام وحدت، همدلی، برابری و برادری است اما متاسفانه افرادی هستند که در رفتار سیاسی به آن پایبند نیستند؛ نمونه این مساله را در روز 16 آذر که به همراه رئیس جمهور به دانشگاه تهران رفته بودم مشاهده کرده و دلم به درد آمد؛ و معلوم نیست با این وضعیت به کجا قرارست برویم؟!

 

هاشمی در ادامه صحبت‌های خود به لزوم نقد از درون برای جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: ما در جامعه پزشکی بیش از هر چیزی به نقد نیازمندیم و نباید به تعریف و یا بدگویی‌های مغرضانه بیرونی بیندیشیم. گروهی به ظاهر زبان تشکر دارند ولی از سوی دیگر در عمل از طریق دریچه ای که در اختیار دارند، 80 میلیون نفر را با اطلاعات غلط گمراه می‌کنند.

 

وی بیان کرد: به نظر من نفوذ از این ناحیه صورت می‌پذیرد و سال‌هاست که می خواهد گروه‌های مختلف اجتماعی را روبروی هم قرار دهد و این سرمایه ملی را از اختیار ما خارج کند و من معتقدم هر گروهی و با هر ظاهری که قصد از بین بردن این سرمایه ملی را داشته باشد، مورد نقد است.

 

هاشمی گفت: باید باور داشته باشیم که دشمن قصد دارد به شکل های مختلف سرمایه های اجتماعی را از ما بگیرد؛ برخی جامعه پزشکی را می‌کوبند و می‌خواهند باعث سلب اعتماد مردم ‌شوند در حالیکه من تا به امروز در هیچ دستگاهی ندیدم که در اقصی نقاط کشور بدون هیچ منتی و به خاطر نوعدوستی مانند جامعه پزشکی این گونه در خدمت مردم باشد.

 

وزیر بهداشت گفت: اگر من پزشک نبودم، بدون آنکه به جانب داری صنفی متهم شوم، با آسودگی بیشتر از زحمات جامعه پزشکی در این سال‌ها دفاع می‌کردم.

 

هاشمی در این باره افزود: در هر صنفی مانند قضات، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت مشکلاتی وجود دارد اما نباید این موضوع را به دور از انصاف مورد نقد قرار دهیم؛ برخی با شخص وزیر و یا رییس جمهور به عنوان شخصیت حقیقی مخالفت دارند ولی با کارهایشان کل وزارت بهداشت را نابود می‌کنند و سعی در ضعیف کردن دولت دارند و این مسئله سبب تنزل دولت و ضربه زدن به کل نظام می‌شود.

 

به گزارش وزارت بهداشت - وی در ادامه به لزوم توجه به منافع ملی در برابر منافع شخصی در جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: اگر ما منافع جمعی را بر منافع فرد برتر بدانیم اعتماد مردم را در پی‌خواهد داشت.

 

هاشمی با اشاره به اختیارات جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: انجمن‌ها باید با افرادی که دچار غفلت می‌شوند به نحوی برخورد کنند که بازدارنده بوده و ما باید قبول کنیم که از اشکال مستثنی نیستیم و افرادی هستند که لباس ما را به اشتباه پوشیدند و ما یا باید با چنین افرادی برخورد کنیم یا در بین جامعه بد معرفی شویم.

 

وی در پایان و در آستانه انتخابات نظام پزشکی کشور ابراز امیدواری کرد که خلاءهای قانونی موجود در این سازمان برطرف شود تا برای اعمال قوانین نیاز به کمک گیری و ورود سایر ارگانها نباشد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------