پیش بینی وضعیت هوا در روزهای آینده



اخبار,اخبار اجتماعی,بارش جدیددر کشور


اخبار اجتماعی - بارش‌های بهاری طی 3 روز آینده در سراسر کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در بهار امسال نسبت به دوره‌های گذشته دمای هوا در اکثر مناطق کشور به طور میانگین یک درجه سانتیگراد افزایش یابد، گفت: طی سه روز آینده شاهد بارش‌های بهاری در کشور خواهیم بود.

به گزارش فارس، محمد اصغری با بیان اینکه طی 2، 3 روز آینده شاهد بارندگی در اکثر نقاط کشور خواهیم بود، اظهار داشت: البته هسته بارندگی‌ها و رگبارها در مناطق واقع در شرق کشور است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارندگی‌ها در مناطق کشور به شکل بارش‌های بهاری خواهد بود به طوری که پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها عموماً در ساعت‌های بعد از ظهر و به شکل موقت رخ دهد.

وی درباره بارش در تهران ابراز داشت: کلانشهر تهران نیز بارش‌های بهاری را طی 3 روز آینده تجربه می‌کند به طوری که در ساعت‌‌های بعد از ظهر نیز در ارتفاعات پایتخت رگبار و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

اصغری با بیان اینکه وزش باد پدیده غالب در تمام استان‌های کشور است، ادامه داد: طی روزهای آینده نوسانات دمایی در سراسر کشور قابل ملاحظه نخواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: روز گذشته در چندین ایستگاه در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان مشاهده شد که دمای هوا به بیش از 40 درجه سانتیگراد رسید؛ بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در فصل بهار تا پایان تیر ماه به طور میانگین دمای هوای در اکثر مناطق کشور نسبت به گذشته یک درجه گرم‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میانگین بارش‌ها در بخش‌های مختلف کشور به ویژه سمنان، البرز و خراسان‌ جنوبی و خراسان رضوی کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: به دلیل کاهش میانگین بارش‌ها در بخش‌های شمالی کشور، بدون شک در فصول آینده با مشکل کم آبی روبرو خواهیم شد؛ بر همین اساس ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب احساس می‌شود.

اخباراجتماعی - فارس

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------