جمع آوری بیش از 11 هزار متکدی در سطح شهر تهران



  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,متکدیان

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به جمع آوری 11 هزار و 487 متکدی از سطح شهر تهران، گفت: این افراد توسط 3379 گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی که در سه شیفت 8 ساعته در طول شبانه روز و از خرداد ماه سال جاری مشغول به کار بودند جمع آوری شده‌اند.

 به گزارش ایسنا رضا قدیمی در هفتمین جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح جمع آوری متکدیان سطح شهر تهران گفت: در حال حاضر 15 مددسرا با ظرفیت 1800 نفر، دو سامان سرا با ظرفیت 370 نفر، 16 مرکز پرتو (کودکان) با ظرفیت 3000 نفر و 24 مرکز بهاران با ظرفیت 2500 نفر در شهر تهران مشغول ارائه خدمات هستند.

 

وی افزود: در سطح شهر تهران متکدیان به دو دسته متکدیان بی خانمان که از سر اجبار دست به تکدی‌گری می‌زنند و متکدیان حرفه‌ای تقسیم می‌شوند. به طوریکه از میان متکدیان جمع آوری شده 2788 نفر متکدی حرفه‌ای هستند و 8699 نفر متکدیان بی خانمان هستند که از سر اجبار دست به تکدی‌گری می‌زنند.

 

قدیمی در خصوص آمار متکدیان جمع آوری شده ادامه داد: از میان این افراد 10 هزار و 27 نفر مرد و 1460 نفر زن هستند که این متکدیان به سامان سراها منتقل شده‌اند. همچنین از میان متکدیان جمع آوری شده 220 نفر از اتباع خارجی بودند که در میان آنها 154 نفر تبعه کشور افغانستان و سایرین از کشورهایی همچون پاکستان و ... بودند.

 

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به نقش ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم که از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد جهت همکاری و همیاری استفاده کنیم به طوریکه در طول سه شب گذشته مراسم جشن یلدا در مددسراهای شهرداری تهران توسط خیرین برگزار شد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع بهداشت و درمان این افراد اشاره کرد و افزود: بر اساس توافقنامه‌ای که با وزارت بهداشت به امضاء رسید مقرر شد که برخی از این افراد که دارای بیماری‌هایی هستند به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شوند و هزینه درمان آنها توسط شهرداری پرداخت شود. در حال حاضر نیز ماهانه بین 20 تا 30 میلیون تومان هزینه درمان این افراد توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

 

وی با تاکید بر افزایش متکدیان کودک و زن سر چهارراه‌های شهر تهران افزود: با توجه به اینکه این افراد منع قانونی جمع آوری کودکان متکدی و زنان متکدی را می‌دانند تعدادشان در سطح شهر افزایش پیدا کرده است. بر همین اساس نیاز است که تصمیم جدی در این خصوص گرفته شود.

 

قدیمی در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای ساماندهی افراد بی خانمان به ویژه در روزهای سرد سال گفت: برخی از این افراد برای حضور در مددسراها مخالفت می‌کنند. بر همین اساس 100 دستگاه اتوبوس در نقاط مختلف برای افراد بی خانمان به ویژه در روزهای سرد سال مستقر می‌شود که در این اتوبوس‌ها علاوه بر نگهداری به آنها غذا نیز داده می‌شود و از آنها پذیرایی می‌شود. در حال حاضر شهرداری تهران در طول شبانه روز 5000 نفر از این افراد را اسکان و از آنها پذیرایی می‌کند که حجم زیادی از این افراد از سایر شهرستان‌ها به تهران آمدند.

 

وی برای ایجاد بخش هواخوری مددجویان در سامان سرای لویزان از استاندار تهران درخواست همکاری و حمایت کرد و افزود: در سامانسراهای لویزان و اسلامشهر نیز نیازمند افزایش تعداد مددکاران هستیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------