زمان اعلام نتایج و شرایط قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش



  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,آموزش و پرورش

مدیرکل امور اداری آموزش و پرورش زمان اعلام نتایج، ضوابط و شرایط قبولی در آزمون استخدامی ۱۰ هزار نفری آموزش و پرورش را تشریح کرد.

 سیدحسن حسینی؛ مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش که حدود ۲ ماه گذشته برگزار شد، اظهار داشت: مطابق سنوات گذشته سازمان سنجش ۳ برابر ظرفیت را به آموزش وپرورش اعلام می‌کند، البته کسانی نمره حد نصاب را در آزمون داشته باشند؛ یعنی در هر شغل-محلی نباید پایین‌ترین نمره از ۵۰ درصد بالاترین نمره، پایین‌تر باشد. به طور مثال اگر بالاترین نمره ۸۰ باشد، تمام کسانی که می‌خواهند معرفی شوند؛ نمره آنها باید از ۴۰ بالاتر باشد. زیر ۴۰ باشد به عنوان قبول شده محسوب نمی‌شوند و مردود هستند.

 

وی افزود: به عنوان مثال نمره دبیر فیزیک ۸۰ است؛ ۵۰ درصدِ ۸۰، ۴۰ می‌شود، پس تمام کسانی که بالای ۴۰ نمره آورده باشند، در مرحله اول قبول هستند. اگر در شهر تهران به یک دبیر فیزیک نیاز باشد، سازمان سنجش ۳ نفر که بالاترین نمره را آورده باشند، معرفی می‌کند و اگر ۲ نفر نیاز باشد، ۶ نفر معرفی خواهند شد.

 

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پس از قبولی، افراد برای بررسی مدارک و مصاحبه به آموزش و پرورش دعوت می‌شوند. اگر کسی ادعا کرده، لیسانسه فیزیک است، باید تا قبل آزمون مدرک خود را گرفته باشد و کارت پایان خدمت هم داشته باشد.

 

حسینی با اعلام اینکه سازمان سنجش احتمالا ظرف ۲-۳ روز آینده نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام خواهد کرد، افزود: پس از انتشار نتایج، زمانبندی کلاس‌های آموزشی را به سازمان سنجش اعلام خواهیم کرد. سازمان نیز در یک آگهی دقیقا مشخص خواهد کرد که  افراد در هر استان در چه تاریخی برای بررسی و تحویل مدارک و مصاحبه به کجا باید مراجعه کنند.

 

وی در ادامه تاکید کرد که پذیرفته‌شدگان نهایی مکلفند؛ تعهد کتبی مبنی بر 10 سال خدمت در محل جغرافیایی مورد تقاضا به آموزش‌وپرورش بسپارند. (استخدام و انتقال آنها منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.)

 

گفتنی است؛ شرط استخدام پیمانی در آموزش‌وپرورش گذراندن دوره یک ساله مهارت‌آموزی است. تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن این دوره و موفقیت در آزمون جامع بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------