عضو کمیسیون انرژی مجلس: در آینده باید برای آب به جنگ برویم



اخبار,اخباراجتماعی,بحران آب

 

اخبار اجتماعی - عضو کمیسیون انرژی مجلس: در آینده باید برای آب به جنگ برویم/ شیرین کردن آب دریا به صرفه نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شیرین کردن آب دریا به صرفه نیست و با توجه به هزینه بالای این کار بهتر است از راههای دیگر برای مقابله با کم آبی استفاده کرد.

سید سعید حیدری طیب با اشاره به کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر، گفت: کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر سبب شد تا امروز دچار تنش آبی و کمبود آب در بخش کشاورزی و شرب شویم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به جز استانهای شمالی در اکثر استانها با مشکل کم آبی مواجه ایم، ‌گفت: دولت باید از طریق وزارت نیرو در تمام استانها، فرهنگ استفاده درست از آب را به مردم آموزش دهد.

او با بیان اینکه همراهی مردم بهترین راه مدیریت منابع آب است، گفت:برخی معتقدند که با شیرین کردن آب دریای خزر و خلیج فارس می توان مشکل کم آبی را برطرف کرد اما به نظر بنده این کار هزینه زیادی دارد و به صرفه نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه کاهش سطح آبهای زیرزمینی و با تاکید براینکه آنچه برای ما اهمیت دارد مهار آبهای مرزی است که در حال حاضر از کشور خارج می‌شود، گفت: اگر جلوی مهار آبهای مرزی را نگیریم با بحران آب مواجه خواهیم شد و در آینده باید به جنگ آب برویم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: برای جبران کمبود آب ناشی از خشکسالی ها باید علاوه بر کنترل آبهای سطحی نسبت به نحوه مصرف و ابزار آبیاری زمینها توجه ویژه داشته باشیم.
اخباراجتماعی -  خانه ملت
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------