رییس سازمان زندان‌ها: نگاه قانونگذار به مقوله مجازات باید از حبس‌محور به حبس‌زدا تغییر کند



  اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی  ,سازمان زندان‌ها

رییس سازمان زندان‌ها در دیدار با استاندار کرمانشاه بر تعامل دستگاه‌ های قضایی و اجرایی تاکید کرد.

 به گزارش ایسنا به نقل از سازمان زندان‌ها، دکتر جهانگیر در بدو ورود به استان طی نشستی با استاندار کرمانشاه به بررسی مسائل قضایی استان پرداخت و گفت: یکی از مهمترین مباحث در زمینه زندان، تغییر نگاه افکار عمومی به مقوله مجازات است.

 

وی گفت: وقتی نگاه افکار عمومی به مقوله مجازات، صرفاً حبس باشد این نشان دهنده عملکرد ضعیف نهادهای آموزشی و فرهنگی در جامعه است.

 

رییس سازمان زندان ها تاکید کرد: زندانی شدن افراد مجرم در جامعه تبعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی متعددی در پی دارد.

 

وی تصریح کرد: نگاه قانونگذار به مقوله مجازات باید از حبس محور به حبس زدا تغییر کند.

 

جهانگیر گفت: در راس همه دغدغه ها، بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند برای کاهش جمعیت زندان ها راهکارهای جدید اجرا شود.

 

مشاور رییس دستگاه قضا بیان کرد: در استان‌ها تعامل و همگرایی دستگاه‌های قضایی و اجرایی موجب کاهش جمعیت کیفری و در نهایت ارتقای سلامت اجتماعی خواهد بود.

 

رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه گفت: استان کرمانشاه دارای پروژه‌های نیمه تمامی است که تکمیل آن‌ها در گرو تامین اعتبارات لازم است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که استانداری کرمانشاه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

 

رییس سازمان زندان‌ها در خصوص ضرورت احداث مراکز تامینی و تربیتی جدید، گفت: برخی از زندان های کشور با توجه به زمان ساخت دچار استهلاک شده‌اند و از طرفی در مناطق مسکونی قرار دارند که موجب مشکلات عدیده از جمله افت کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است.

 

این مقام ارشد قضایی افزود: در کنار اصلاح فضای فیزیکی زندان‌ها توجه به کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

در ادامه این دیدار استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه به لحاظ منطقه جغرافیایی و بافت جمعیتی دارای شرایط ویژه است، گفت: در موضوع جرم و مجازات باید مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز لحاظ شود.

 

وی گفت: همه ما باید در راستای کاهش جمعیت کیفری و توسعه امنیت و سلامت جامعه تلاش کنیم.

 

در این دیدار رئیس کل دادگستری استان، گزارشی از وضعیت قضایی کرمانشاه را ارائه کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------