تدابیر شهرداری تهران برای ایمنی عابران پیاده



اخبار,اخبار اجتماعی,ایمنی عابران پیاده


اخبار اجتماعی - ایمنی عابران پیاده افزایش می‌یابد

معابر شهری به ویژه پیاده روها را باید برای شهروندان به مکانهایی ایمن و نشاط بخش تبدیل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای تردد آرام و ایمن عابران پیاده را به عنوان یک اولویت نزد مدیریت شهری مورد تأکید قرار داد و گفت: معابر شهری به ویژه پیاده روها را باید برای شهروندان به مکانهایی ایمن و نشاط بخش تبدیل کنیم.

به گزارش مهر، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: باید با اتخاذ راهکارهای اصولی و اجرای روش های علمی به نوعی عمل کنیم که حریم پیاده روها صرفاً به تردد انحصاری عابران پیاده اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه خط کشی عابر پیاده مناسب ترین وسیله برای اعلام هشدار به رانندگان است، اظهار کرد: به همین دلیل مطالعات جامعی را در زمینه ارتقای کیفی و کمّی خط کشی ها انجام داده و مشاور مجربی را به این منظور بکار گرفته ایم تا بتوانیم سطح ایمنی عابران پیاده را تا جای ممکن افزایش دهیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه خط کشی های استاندارد عابر پیاده مطابق با شرایط جغرافیایی و ضوابط منطقه ای از انواع مختلفی برخوردارند، تصریح کرد: خطوط عابر پیاده در محلهایی که عابران بیشتری تردد می کنند، از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و کاربرد بیشتری دارند.

وی با تأکید بر ضرورت بکارگیری روشهای نوین در زمینه ارتقای ایمنی عابران پیاده، اضافه کرد: تغییر مواد مصرفی و اصلاح خطوط به منظور کاهش لغزندگی و انتخاب مناسب ترین رنگهای ترافیکی برای خط کشی گذرگاه‌های عابر پیاده، از جمله مواردی است که در دستور کار قرار داده ایم.

معاون شهردار تهران در پایان ایجاد فضای پیاده راهی که علاوه بر تامین فضای امن، باعث نشاط عابران پیاده شود را از جمله ابعاد مؤثر بر افزایش کیفیت مسیرهای پیاده روی بر شمرد و خاطرنشان کرد: در تهران نیز همچون کلانشهرهای پیشرفته جهان ایجاد فضای پیاده روی مطمئن و جذاب از جمله سیاستهای مدیریت شهری است.
اخبار اجتماعی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------