جزئیات طرح شبانه برخورد با دور دور و تخلفات رانندگی



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , تخلفات رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزئیات اجرای طرح برخورد با تخلفات رانندگی شبانه و دور دور را تشریح کرد.

 سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه اجرای این طرح که بامداد شنبه در نقاط مختلف تهران اجرا شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همواره برای پلیس اهمیت دارد، آرامش و امنیت شهروندان است و تمام طرح‌هایی که اجرا می‌شود نیز در همین راستا است.

 

وی ادامه داد: آن چه امروز برای پلیس بسیار اهمیت دارد، مواردی است که موجب نگرانی و ناراحتی مردم می‌شود و به همین دلیل این طرح با قدرت بیشتری با مشارکت پلیس‌های پیشگیری یگان امداد و پلیس افتخاری از امشب در نقاط مختلف تهران اجرا شد.

 

مهماندار با بیان این که رانندگی با حرکات مخاطره‌آمیز، رانندگی در حالت مستی، دور دور کردن، آلودگی صوتی، سرعت غیر مجاز و... جزو مواردی است که پلیس با آن برخورد می‌کند، اظهار کرد: همچنین با موتورسیکلت‌های سنگین که حرکت و ترددشان در شهر ممنوع است و ایجاد مزاحمت هم می‌کنند، برخورد خواهد شد.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با تاکید بر این که مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی علاوه بر اعمال قانون ۴۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو معرفی راننده به مراجع قضایی را هم به دنبال خواهد داشت، افزود: تردد خودروهای سنگین نیز رصد شده و این خودروها اگر نقص فنی داشته باشند پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت می‌کنند.

 

او با بیان این که اجرای این طرح مستمر خواهد بود، به ایسنا گفت: اجرای این طرح با حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در تمام ایام سال و به ویژه در شب‌هایی که تخلفات این چنینی فراوانی دارد، ادامه خواهد داشت.

 

او درباره این که چه تعداد نیرو در این طرح به کار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بیش از چهارصد نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی تهران‌ بزرگ در قالب ۱۰۰ تیم در اجرای این طرح فعالیت می‌کنند.

 

مهماندار با بیان این که این طرح در روز نخست در پنج نقطه از تهران شامل بزرگراه نیایش، خیابان اندرزگو، بلوار اصلی سعادت آباد، بزرگراه همت غرب و اتوبان بابایی اجرا می‌شود، گفت: بعضا شاهد این هستیم که ترافیک شبانه به دلیل برخی تخلفات شبانه رخ می‌دهد و به طور قطع این طرح در کاهش آلودگی هوا و همچنین ترافیک شبانه موثر خواهد بود؛ چرا که برخورد با خودروهای دودزا نیز در اولویت قرار دارد.

 

رییس پلیس راهور تهران درباره رانندگی افراد فاقد گواهینامه نیز گفت: افراد فاقد گواهینامه خودرویشان توقیف و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

به گفته وی اجرای این طرح در روزهای آتی در نقاط دیگری از تهران نیز اجرا خواهد شد.

 

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا در نخستین شب از اجرای این طرح ماموران راهور با حضور در معابر با تعدادی از خودروهای دارای نقص فنی، دارای رانندگان بدون گواهینامه، دارای حرکات مخاطره‌آمیز و... برخورد کردند که تعدادی از این خودروها توقیف شدند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------