هشدار نسبت به كاهش سن گرايش مصرف دخانيات



  اخبارسیاسی ,خبرهای اجتماعی  ,مصرف دخانيات

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر، نسبت به کاهش سن مصرف دخانیات هشدار داد و تاکید کرد که این هشدار را باید بسیار جدی گرفت زیرا عوارض و عواقب فردی و اجتماعی فراوانی به‌دنبال دارد.

  به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی، دکتر عبدالحسین فرح‌بخش در جلسه شورای بهداشت شهرستان شیراز افزود: استعمال دخانیات اعم از قلیان و سيگار در نوجوانان در كوتاه مدت بر روي دستگاه تنفسي آنها تاثير مي‌گذارد و موجب بروز اختلالات تنفسي گوناگون، مانند تنگي نفس، آسم، بيماري‌هاي ريوي و بوی بد دهان، فساد زودرس دندان ها و بيماري‌هاي گوارشي مي‌شود.

 

او ادامه داد: سیگار کشیدن در دراز مدت نيز موجب تقويت عادت‌های نامناسب و ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي مزمن و خطرناك ديگر مي‌شود، همچنين سيگار كشيدن جوانان منجر به كوتاهي قد و از بین رفتن تناسب اندام و جثه آن‌ها شده و رشد بدني و عملكرد سيستم عصبي و دستگاه‌هاي دروني آن‌ها را مختل مي‌كند.

 

دکتر فرح بخش تاكيد كرد: مصرف سيگار ٢٠ تا ٣٠‌سال از عمر افراد را كم مي‌كند، اتفاقي كه سبب كاهش نيروي انساني و ضربه زدن به اقتصاد كشور مي‌شود؛ همچنین احتمال ابتلا به سرطان ريه را ٣٠ برابر و احتمال ابتلا به سكته قلبي را دو تا چهار برابر افزايش مي‌دهد.

 

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر، با بيان اينكه جامعه ما نيازمند اجراي برنامه‌هاي آموزشي در حوزه جوانان است، اضافه کرد: در اين زمينه طرح آموزش والدين با توزيع 20 هزار كتابچه آموزشي برنامه پيشگيري و مهار مصرف دخانيات‌ در حال بررسي است.

 

رئیس اداره سياسي فرمانداري شهرستان شيراز نیز با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين و با انگيزهترين كارگروه هاي شهرستان، كارگروه بهداشت است، گفت: بهداشت با سلامت و امنيت مردم سر و كار دارد و از همه اعضای شورا انتظار داريم كه با حضور موثر و همكاري همه جانبه، مصوبات اين نشست‌ها را پيگيري کنند.

 

ابراهيم رحيمي در خصوص مساله دخانيات، از همه دستگاه‌ها خواست تا با كمک و همكاري‌هاي لازم، كار عمومي در بحث دخانيات انجام دهند، چرا كه اگر رسيدگي نشود، خطرات جبران ناپذيري سلامت ما را تهديد می‌کند.

 

او افزود: دود و قليان و دخانيات هر جا كه مي‌خواهد باشد، بد است و در این راستا، اطلاع رساني آسیب‌های دخانيات بسيار ضروري و وظيفه همه دستگاه‌ها است.

 

رحیمی اداره سياسي فرمانداري شيراز ادامه داد: در اماكن عمومي نبايد قبح قليان كشيدن از بین برود، هر چند كه عمده درآمد قهوه خانه‌ها و كافي‌شاپ‌ها از قليان است، ولي اگر مي‌خواهيم ايجاد شغل كنيم، بايد به آسیب‌های ناشی از سلامتي دخانيات هم توجه داشته باشیم و به صورت زيربنايي، مساله اشتغال همه جانبه را حل کنیم.

 

رئیس اداره سیاسی فرمانداری شیراز، از دست اندرکاران حوزه بهداشت خواست تا بر اساس قوانين با اين گونه اماكن برخورد و ضوابط اجرا شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------