تداوم آلودگی هوا در 4 استان/ کاهش آلودگی از دوشنبه شب



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  , آلودگی هوا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز و اوایل وقت روز دوشنبه 13 دی، هوای استان‌های تهران، البرز، اراک و اصفهان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش انتخاب، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، امروز و اوایل وقت روز دوشنبه 13 دی هوای شهرهای پرجمعیت و در استان‌های تهران، البرز، اراک و اصفهان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود اما از اواخر وقت روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه به سبب پیش‌بینی وزش باد از غلظت غبار در این شهرها کاسته می‌شود.

 

وی افزود: امروز (یکشنبه 12 دی) به سبب عبور موج تراز میانی جو در بخش‌هایی از استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، نواحی مرکزی، دامنه‌های مرکزی البرز و به تدریج در برخی نقاط شمال شرق ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز دوشنبه نیز در زاگرس مرکزی، نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور رخ خواهد داد که در این مدت در بخش‌هایی از زاگرس مرکزی به ویژه در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها به صورت رگبار و باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه این موج روز سه‌شنبه 14 دی در شمال شرق، شرق و دامنه‌های البرز شرقی و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور فعال خواهد بود، گفت: اواخر وقت روز دوشنبه و در روز سه‌شنبه در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد. همچنین طی سه روز آینده دمای هوا در نوار شمالی کشور 2 تا 4 درجه کاهش می‌یابد.

 

وی در پایان با اشاره به وضعیت جوی استان تهران، ‌افزود: آسمان تهران در روز دوشنبه 13 دی صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی، در بعدازظهر وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 13 و سه درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه 14 دی، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 10 و یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------