آزادی‌خواه: ایران نباید به وجه‌المصالحه سعودی‌ها تبدیل شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت عربستان از ۸۰ کشور برای تنظیم مناسک حج گفت که ایران نباید وجه‌المصالحه سعودی‌ها قرار گیرد.

 احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بی‌کفایتی سعودی‌ها در اداره امور حج در سال‌های متمادی مشخص شده است و ما هر سال در ایام حج با فاجعه‌هایی روبرو هستیم. مردم ایران حوادث سال ۶۶، حمله به حجاج ایرانی، سقوط جرثقیل و فاجعه منا را فراموش نمی‌کنند اگرچه متأسفانه بی‌کفایتی سعودی‌ها در اداره امور حج برای بسیاری از کشورهای عرب نشین و بلاد اسلامی به یک باور تبدیل نشده است؛ چرا که در غیر این صورت شاهد یک خیزش عمومی در کشورهای اسلامی بودیم.

 

وی با تأکید بر لزوم دخالت کشورهای اسلامی در اداره حج، تصریح کرد: البته عربستان هرگز نمی‌پذیرد که حج به دست کشوری غیر از آنها باشد. به هر حال در صورت دعوت آنها از کشورهای اسلامی برای تنظیم مناسک حج ایران نیز باید در این نشست حضور داشته باشد اما ما نباید وارد میدان بازی دروغین آنها شویم و اجازه دهیم که آنها سناریویی را که برای رسیدن به اهداف سیاسی‌شان در جهت ترمیم افتضاحی که در یمن بار آورده‌اند طراحی کنند و ایران به وجه‌المصالحه سعودی‌ها تبدیل شود؛ چرا که این یک ساده‌لوحی است.

 

آزادی‌خواه در پایان بر لزوم عذرخواهی سعودی‌ها از خانواده‌های مصیبت دیده در فاجع منا و اعتراف به کوتاهی‌های این کشور در جوامع بین‌المللی تأکید کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------