شهروندان تهرانی سم «تنفس» می‌کنند



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , شورای شهر تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه هوای این روزهای کلانشهر تهران و حال و روز شهروندان با گزارش‌های روزانه سازمان‌های مختلف و تصمیمات دستگاه‌هایی که در قالب کمیته اضطرار آلودگی هوا گرفته می‌شود متفاوت است، گفت: حداکثر کاری که دستگاه‌ها برای بهبود آلودگی هوا انجام می‌دهند این است که محدوده طرح ترافیک را به وسعت طرح زوج و فرد توسعه می‌دهند!

 به  گزارش  ایسنا  ؛محمد حقانی تأکید کرد: آلودگی هوای تهران خطوط قرمز آلودگی را در نوردیده و پایداری آلایندگی موجب ایجاد شرایط اسف باری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه واقعیت این است که این روزها هوای تهران و 10 شهر کشور در وضعیت اسف ناکی قرار دارند، گفت: 9 میلیون جمعیت تهران، سه میلیون جمعیت شهرها و شهرک‌های اطراف تهران و هفت میلیون جمعیت 10 شهر کشور به جای استنشاق اکسیژن سم تنفس می‌کنند و بیشترین آثار تنفس سموم موجود در هوای آلوده نیز متوجه سالمندان، نوزادان، بانوان باردار و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی است.

 

حقانی با بیان اینکه شهروندان کشور به لطف باد و باران گاهی به جای آسمان سربی رنگ آبی آسمان را می‌بینند، افزود: شهروندان ساکن در شهرها و شهرک‌های اطراف تهران از جمله اسلامشهر، نسیم شهر، شهر قدس و ... نیز تحت تاثیر آلودگی هوای پایتخت قرار دارند.

 

وی ادامه داد: البته علاوه بر شهروندان کلانشهر کشور همچون کرج، اصفهان، تبریز و اهواز ساکنان شهرهای بزرگ و متوسط در چهار گوشه کشور از جمله اراک، قزوین، بوشهر، سنندج، خرم آباد و بجنورد نیز با آلودگی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه نمی‌توان به 9 میلیون جمعیت ثابت و 12 میلیون جمعیت شناور در تهران گفت که در خانه‌هایتان بمانید اظهار کرد: البته ظاهرا چاره دیگری پیش روی شهروندان نیست؛ چرا که کاری برای بهبود هوا انجام نمی‌شود و واقعیت این است که امروز هر نفسی که شهروندان می‌کشند به جای آنکه ممد حیات باشد مخل حیات است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------