وزیر بهداشت: ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی مغایر با قانون اساسی است



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  , وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی مغایر با قانون اساسی است.

 به گزارش خبرآنلاين به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر سیدحسن هاشمی صبح امروز در مراسم آغاز ساخت مرکز آموزش، پژوهش و سالن همایش های مرکز جامع کنترل سرطان ایران وابسته به بنیاد خیریه و در جمع خبرنگاران درباره قانون ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی گفت: تصمیم ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی هنوز نهایی نشده و در حال حاضر در صحن مجلس در حال بررسی است و بعد هم باید به شورای نگهبان برود.

 

وی افزود: ما معتقدیم این موضوع با قانون اساسی کشور و با حقوق شهروندان مغایرت دارد. ضمن اینکه اگر بخواهیم از نظر علمی و تکنیکی هم اظهار نظر کنیم، در هیچ جای دنیا چنین قانونی نداریم و مشاهده نمی کنیم که با اعمال فشار و اجبار بر سر این موضوع توانسته باشند این مشکل را برطرف کنند.

 

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر این نکته که تصمیمات در این حوزه باید علمی باشد، ادامه داد: آنچه می توان در این مورد گفت این است که ما از طریق رقابت توام با احترام و وضع مالیات های صحیح می توانیم مشکلات خود در این حوزه را برطرف کنیم.

 

هاشمی افزود: ما باید مراکز آموزشی را توسعه دهیم و برخلاف تصور برخی با لحن محترمانه و قدرشناسی می توانیم به اهداف خود برسیم؛ جامعه پزشکی جامعه بسیار افتخارآفرینی است و ما می باید در قضاوت ها و قانونگذاری های خود دقت کنیم.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: قانونگذاری‌های ما نباید به نحوی باشد که دانشگاه‌ها و مناطق محروم آسیب ببینند، مطمئن باشید که ما اگر اجبار را مبنا قرار دهیم، به طور حتم دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه های مناطق محروم متضرر خواهند شد.

 

 وی در توضیح این موضوع یادآور شد: این انتخاب برای پزشکان یک انتخاب دوگانه خواهد بود که باید یکی را انتخاب کنند که انتخاب آنها بیشتر متمایل به بخش خصوصی خواهد بود و به این ترتیب هزینه های اضافی این بخش نیز سربار مردم خواهد شد و باید مراقب باشیم که حرف های احساسی زیبای ما در نهایت خروجی‌ای داشته باشد که به نفع مردم باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------