آيا شهردار تهران استعفا می‌دهد؟



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی  ,شهردار تهران

 

پنجشنبه هفته گذشته اتفاقی تلخ رخ داد که بسیاری را داغدار و بسیاری را از کار بیکار کرد. اکنون پس از گذشت یک هفته از حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو همه در پی مقصر یا مقصران این واقعه هستند. برخی شهرداری را مقصر می‌دانند که بنا به وظیفه خود که مدیریت شهری است چرا نتوانست یا نخواست از بروز حادثه جلوگیری کند.

 

برخی دیگرشورای شهر را مقصر قلمداد می‌کنند که باید حسب وظیفه به مسئولان شهرداری و ساختمان مربوطه هشدارهای لازم داده می‌شد. از سوی دیگر نیز برخی بنیاد مستضعفان را مقصر قلمداد می‌کنند که چرا با توجه به مالکیت ساختمان ۵۹ ساله پلاسکو و اطلاع از وضع این ساختمان به مقاوم‌سازی و بیمه این ساختمان نپرداخته است. از همین رو نمایندگان مجلس از شهردار تهران جهت اخذ پاره ای توضیحات درباره چرایی و چگونگی وقوع حادثه پلاسکو دعوت به‌عمل آورده‌اند. به گفته برخی کارشناسان،اعضای شورای شهر وبرخی نمایندگان مجلس را مقصر اصلی این حادثه شهرداری تهران می‌دانند و از این جهت باید شهردار پاسخگوی مجلس،مسئولان و افکار عمومی باشد. چند ماه پیش پس از وقوع حادثه برخورد دو قطار که در سمنان اتفاق افتاد مدیرکل شرکت راه آهن ایران استعفا کرد. اکنون این سوال به اذهان متبادر می‌شود که حادثه پلاسکو کمتر از حادثه سمنان است؟

 

شهرداری مقصر است

بهرام پارسایی درباره حادثه پلاسکو گفت: درحالی که بعضا صحبت‌هایی درباره پیدا کردن مسئولانی که کم‌کاریشان منجر به بروز این حادثه شد،مطرح می‌شود، اما آنچه مسلم است شهرداری تهران مسئول اصلی این حادثه است.سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یادآور شد: شهرداری تهران اعلام کرده که پیش از این بارها درباره وضعیت نا ایمن این ساختمان اخطار داده‌انداما مساله این است که اخطار دادن کافی نیست؛ چرا که وظیفه شهرداری اخطار دادن نیست، بلکه باید اقدام می‌کردند.متاسفانه شاهدیم شهرداری به‌جای پذیرفتن مسئولیت حادثه، به‌دنبال فرافکنی است. وی یادآور شد: درحالی که آتش‌سوزی در ساختمان‌ پلاسکو این‌چنین مشکل‌ساز شد، شهرداری درصورت بروز حادثه‌ای بزرگ‌تر همچون زلزله چه اقدامی خواهد کرد؟ ستاد بحران شهرداری تهران به‌شدت از مشکل مدیریت و امکانات رنج می‌برد.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور شهردار تهران در نشست علنی روز یکشنبه و ارائه توضیحات قالیباف پیش از قرائت گزارش کمیسیون مربوطه به‌هیچ عنوان کار درستی نیست و مسیر واقعی تحقیقات درباره این حادثه را تغییر داده و افکار عمومی را منحرف می‌کند. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته تریبون صداوسیما در اختیار افراد خاصی قرار گرفته تا از شهرداری دفاع کنند و اینکه صداوسیما کاملاً سیاسی و جناحی عمل می‌کند، کاملاً مشهود است. عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس دهم اظهار کرد: قطعاً‌ در نخستین جلسه کمیسیون این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببینیم باتوجه به قصور شهرداری تهران، باید چه راهکاری برای این مساله بیندیشیم.

 

تخریب دولت به‌بهانه پلاسکو

پارسایی افزود: سوءاستفاده جناحی از حادثه پلاسکو تا حدی پیش رفته که حتی برای تخریب دولت نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته که این مساله بسیار عجیب و باورنکردنی است و این درحالی است که دولت مسئولیتی در این رابطه ندارد. در ادوار گذشته شهرداری تهران و چند کلانشهر دیگر خود را از نظارت مستثنی کرده‌اند اما باتوجه به اینکه این نهادها از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند، باید تحت نظارت قرار گرفته و پاسخگو باشند. وی یادآور شد: شما شاهدید که کوچه به کوچه شهر در حال ساخت برج هستند و هر کدام از این برج‌ها منبع درآمد کلان برای شهرداری است و اینکه شهرداری بگوید برای تجهیز آتش‌نشانی بودجه ندارد، بزرگ‌ترین شوخی و لطیفه قرن بیست و یکم است.

 

 اخبار اجتماعی  -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------