پلاسکوی جدید چگونه است؟



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,پلاسکو

امروز تکلیف نهایی اسکان کسبه پلاسکو در مجموعه تجارت جهانی واقع در میدان فردوسی به عنوان اولین گزینه استقرار واحدهای فروش مشخص خواهد شد. همچنین پیشنهاداتی در مورد ساخت پلاسکوی جدید ارائه شده که براساس آن علاوه بر مساحت فعلی پلاسکو پارکینگ آن را نیز که در مجاورت ساختمان پلاسکو قرار دارد در بر می‌گیرد..

 به گزارش ایسنا، اخیرا جلسه‌ای بین نمایندگان مجموعه پلاسکو، اعضای اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و مسئولان مجموعه تجارت جهانی برگزار شد اما در مورد میزان پیش‌پرداخت و اجاره‌بها تفاهم‌ لازم به عمل نیامد تا قرار بر این شود که امروز نیز جلسه‌ای بین نمایندگان مجموعه پلاسکو و مسوولان مجموعه تجارت جهانی برگزار و تکلیف نهایی کار مشخص شود.

 

مجموعه تجارت جهانی واقع در میدان فردوسی گنجایش استقرار ۵۷۰ واحد مجموعه پلاسکو را در متراژهای مختلف که از ۲۵ متر آغاز می‌شود دارد، اما مشکل موجود تنها در خصوص میزان پیش‌پرداخت و اجاره‌بهاست. مجموعه نور دومین اولویت اسکان واحدهای پلاسکوست که اگر با مجموعه تجارت جهانی تفاهم لازم به عمل نیامد، مذاکرات برای همکاری با گزینه دوم انجام شود.

 

کسبه پلاسکو در تلاش هستند تا بتوانند پیش‌پرداخت خودشان را از مجموعه تجارت جهانی حذف کنند یا این‌که بتوانند تخفیف لازم را از این مجموعه بگیرند و بنیاد مستضعفان این پیش‌پرداخت را به تجارت جهانی پرداخت کند، چرا که به گفته کسبه پلاسکو آنها توان مالی ارائه‌ پیش‌پرداخت را ندارند.

 

آخرین صحبت‌ها و رایزنی‌ها در مورد سرنوشت مجموعه پلاسکو براساس مذاکره نمایندگان این مجموعه و بنیاد مستضعفان این بوده است که در کنار مجموعه پلاسکو پارکینگ آن نیز برای ساخت ساختمان جدید در نظر گرفته شود، چرا که دیگر اجازه ساختمان‌سازی با تعداد طبقات بالا داده نمی‌شود؛ بنابراین قرار بر این شده مساحت فعلی ساختمان تخریب‌شده پلاسکو و پارکینگ آن در پنج طبقه با احتساب هم‌کف و سه طبقه زیر هم‌کف که یک واحد آن مربوط به فروش و دو واحد مربوط  به پارکینگ است ساخته شود. علاوه براین در مورد پارکینگ نیز همین اتفاق رخ خواهد داد.

 

کسبه پلاسکو اولویت اول‌شان اسکان، پس از آن قرارداد با وکلای مربوطه و نیز قانونی کردن نقشه ارائه شده توسط بنیاد است که در صورت طی این مراحل ۲۷۰ واحد تقریبا سالم و آسیب ندیده از حادثه پلاسکو توسط کسبه پلاسکو تخلیه و برای ساخت بنیاد تحویل داده می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------