شهادت آتش‌نشانان پلاسکو در همان دقایق اول فروریختن آوار/ چرا برنامه تشییع را با ۳ پیکر گذاشتند؟



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,شهادت آتش‌نشانان پلاسکو

یک عضو کمیته ویژه بررسی حادثه پلاسکو درمجمع نمایندگان تهران با اشاره به جلسه امروزاین کمیته با متخصص آواربرداری در دانشگاه امیرکبیر گفت که طبق گفته این متخصص آواربرداری 16 آتش‌نشان در حادثه پلاسکو در همان دقایق اول فروریختن آوار به شهادت رسیدند.

ایسنا نوشت: ابوالفضل سروش گفت: کمیته ویژه بررسی حادثه پلاسکو امروز جلسه چهار ساعته با یک متخصص آواربرداری در دانشگاه امیرکبیر داشت. طبق گفته این متخصص در حادثه پلاسکو 12 آتش‌نشان در طبقه 14 و 4 آتش‌نشان در طبقه 10 بودند که این16 آتش‌نشان در همان دقایق اول فرو ریختن آوار شهید شدند.

 

وی افزود: طبق گفته این متخصص منبع گازوئیل در زیرزمین پلاسکو باعث شعله‌ور شدن آتش و رسیدن درجه حرارت به ۶۰۰ درجه شد. درجه حرارت به حدی بود که آهن ذوب شده در کامیون‌ها ریخته می‌شد. در چنین شرایطی حضور مسئولان باعث کندی عملیات شد که این یک اشتباه بود.

 

این عضو مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: همچنین براساس توضیحات این متخصص آواربرداری فرمانده عملیات در ساعات اول مشخص نبود که این یک ضعف شدید در زمان بحران است. شاید دلیلش آن باشد که نیروی انسانی متخصص بحران در کشور کم داریم.

 

سروش ادامه داد: این متخصص آواربرداری تاکید کرد که از همان روز متخصصین آواربرداری اعلام کردند بیشتر شهدا در طبقات پایین هستند ولی بدون توجه به این اظهار نظر کارشناسی، زود هنگام زمان تشییع جنازه را پنجشنبه اعلام کردند شاید امیدی به پیدا کردن جنازه‌ها نداشتند و فکر می‌کردند مابقی جنازه‌ها مذاب می‌شوند.

 

وی در پایان تاکید کرد که باید این حادثه عبرتی برای همه باشد تا با استفاده از نقاط آسیب پذیر در برنامه ریزی‌ها، در زمان بروز حوادثی که‌ ممکن است خدای ناکرده خیلی شدیدتر هم باشد، کمتر آسیب ببینیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------