جزئیات حریق شبانه در پالایشگاه تهران



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,پالایشگاه تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران جزئیات حریق شبانه در یکی از مخازن نفتی پالایشگاه تهران را تشریح کرد.

 سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در ساعت 19 ‌دقیقه بامداد امروز (یکشنبه) وقوع حادثه در یکی از مخازن نفتی پالایشگاه تهران به اتش نشانی تهران اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی 9 ایستگاه آتش نشانی را به همراه بیش از 45 دستگاه خودرو شامل خودروی عملیاتی، تانکر آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، خودروی فوماتیک، گروه هذمت، لودر و جرثقیل را به محل حادثه اعزام کرد.

 

ملکی با بیان این که عوامل آتش نشانی باقرشهر و عوامل آتش نشانی شرکت نفت در محل حضور داشتند، گفت‌: پس از حضور آتش نشانان مشاهده شد که یکی از مخازن حاوی نفت خام که حدود 500 هزار لیتر گنجایش داشت، دچار حریق و کاملا شعله ور شده است.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به این که شعله‌های آتش در حال‌ سرایت به مخزن مجاور که مملو از مایعات و مواد نفتی قابل اشتعال بود، خاطر نشان کرد: این مخزن مملو از مایعات نفتی و قابل اشتعال بود که خوشبختانه با اقدام آتش نشانان از سرایت حریق به این مخزن جلوگیری شد.

 

ملکی در ادامه ‌اضافه کرد: مخزن 500 هزار لیتری در حالی شعله ور بود که در پی شدت حریق کمی فرمش تغییر کرده بود و شعله‌های آتش تا شعاع چند کیلومتری نیز قابل مشاهده بود.

 

وی با اشاره به شدت بالای حرارت در این مخزن، اظهار کرد: آتش نشانان تا ساعات 4:15 صبح امروز در حال اطفای حریق در این مخزن بوده و خوشبختانه موفق به اطفای آن شدند و پس از ایمن سازی در ساعت 5:30 به عملیات خود خاتمه دادند.

 

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیش از 120 آتش نشان در این عملیات حضور داشتند.

 

وی اعلام علت قطعی  بروز این حادثه را به پیگیری‌ها و تحقیقات کارشناسان بعدی موکول کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------