تلاش برای آموزش حقوق دختران در پایه‌های پنجم و ششم



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی  , حقوق دختران

.مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معبر حقوق شهروندی، وزارت آموزش و پرورش است گفت: در سال تحصیلی جاری قصد داریم آموزش حقوق دختران را به پایه‌های پنجم و ششم برسانیم.

 مهناز احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در تلاش هستیم برنامه‌های ویژه سال‌های گذشته خود را  با پوشش بیشتری اجرا کنیم اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری قصد داریم آموزش حقوق دختران را به پایه‌های پنجم و ششم برسانیم.

 

وی افزود: رییس جمهور چندی پیش منشور حقوق شهروندی را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد؛  اجرایی کردن بندهای مختلف منشور حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رییس جمهور تکلیفی برای همه دستگاه‌هاست.

 

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معبر حقوق شهروندی، وزارت آموزش و پرورش است گفت:  اگر در آموزش و پرورش، معلم، دانش آموز و والدین اطلاعات کافی نسبت به حقوق خود داشته باشند، تکالیف خود به عنوان یک شهروند را نیز بدرستی انجام می‌دهند.

 

احمدی ادامه داد: در پایه پنجم و ششم آموزش کلیات حقوق شهروندی مدنظر است. وقتی دانش آموزی از دوره ابتدایی احترام به همنوع، دوست داشتن همنوع، رعایت قوانین و مقررات و مانند آنها را که نشانگر حقوق شهروندی است بیاموزد و به آن عمل کند این رفتارها بتدریج در وجودش نهادینه می‌شود و در دوران بزرگسالی هم آن‌ها را رعایت خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش پیش از این از "آموزش حقوق و تکالیف به دختران دوره متوسطه دوم" نیز خبر داده و گفته بود: آموزش حقوق و تکالیف به دختران یکی از طرح‌های مشترک این وزارتخانه و معاونت زنان ریاست جمهوری است. ما اقدام به تدوین کتاب ویژه دانش آموزی، طرح آموزش حقوق و تکالیف برای دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم کرده‌ایم. 48 هزار و 10 نفر از دانش آموزان در 15 استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. در حال حاضر برخی استان ها اعلام کردند که حتی اگر به آنها اعتباری تخصیص داده نشود داوطلب آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان هستند، البته این موارد به والدین و اولیای مدرسه نیز آموزش داده شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------