آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آسیب جدی به اقتصاد و تولید وارد کرده است



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , ابتکار

رییس‌سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آسیب بسیار جدی به اقتصاد و تولید ما وارد کرده و ما باید از هر روشی برای مهار و کنترل آن استفاده کنیم.

 معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به موضوع حفاظت از خلیج گرگان عنوان کرد:  موضوع خلیج گرگان طرح کاملی دارد و مطالعات، جلسات و پیگیری‌های آن و هماهنگی‌های بین دستگاهی مربوط به آن در حال انجام است تا بتوانیم طرح نهایی را ارائه دهیم.

 

او افزود: البته بخشی از این موضوع به عقب‌نشینی دریای خزر برمی‌گردد. بخشی از این عقب‌نشینی هم فصلی است و بخش دیگری به موضوعات اقلیمی برمی‌گردد. ولی این عقب‌نشینی حتماً روی شبه‌جزیره میان‌کاله، تالاب میان‌کاله و خلیج گرگان اثر خواهد گذاشت برای همین ما مطالعات را به صورت جامع انجام می‌دهیم و کار را پیگیری می‌کنیم.

 

رییس‌سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم تصویب بودجه برای نجات خلیج گرگان تاکنون این بودجه اختصاص داده نشده است، عنوان کرد: طرحی که برای آن بودجه اختصاص داده شده بود، مطالعه شده نبود و ما اصرارداشتیم که اجازه بدهید مطالعات تکمیل شود. چون ممکن بود لای‌روبی بدون مطالعه این مساله موجب بازگشت آب‌های باقی مانده داخل تالاب به دریا شود.  در حال حاضر مطالعات در حال انجام است و امیدوایم بتوانیم قبل از پایان سال به جمع‌بندی نهایی برسیم.

 

ابتکار با اشاره به موضوع شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم خاطرنشان کرد: در این مورد همکاری بسیار خوبی با سازمان دامپزشکی داریم. شکار پرندگان به طور کامل ممنوع شده از طرف دیگر ما و سازمان دامپزشکی مراقبت کامل می‌کنیم به گونه‌ای که جلوی شکارهای غیرمجاز را هم در حد توان گرفته‌ایم.

 

او گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم در این زمینه بسیار مهم است هرگونه شکار پرندگان می‌تواند تهدید و آسیب جدی برای افرادی که با این پرندگان ارتباط دارند، به وجود بیاورد. آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  آسیب بسیار جدی به اقتصاد و تولید ما وارد کرده و ما باید از هر روشی برای مهار و کنترل آن استفاده کنیم.

 

ابتکار تاکید کرد: گزارشی نداریم که در ایران انسانی به این نوع از آنفولانزای پرندگان مبتلا شده باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------