بودجه 30 میلیارد تومانی برای ساخت جایگاه نمازجمعه



اخبار,اخبار اجتماعی,ساخت جایگاه نماز جمعه


اخبار اجتماعی - بودجه 30 میلیارد تومانی برای ساخت جایگاه نمازجمعه

 رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: هم اکنون 200 پروژه جایگاه نمازجمعه درکشور در دست ساخت است که برای تکمیل آنها نیاز به تامین اعتبار است.

سید رضا تقوی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان ستاد نمازجمعه شهر شبانکاره بوشهر درگفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به هزینه بر بودن ساخت جایگاه های نماز جمعه اعتبارات تخصیصی به این امر در کشور محدود است.
 
وی اضافه کرد: پارسال هیچ اعتباری برای ساخت جایگاه نماز جمعه به این ستاد تخصیص نیافت ولی امسال در قانون بودجه 300میلیارد ریال به این مهم اختصاص یافته که این اعتبار فقط برای ساخت دو جایگاه نمازجمعه کافی است.
 
تقوی با بیان این که هزینه ساخت جایگاه نمازجمعه در شهرهای بزرگ 150میلیارد ریال است اضافه کرد: دولت و مجلس اگر برای ساخت مصلی با ما همکاری کنند مردم نیز در این امر مقدس مشارکت می کنند.
 
وی گفت: اعتبارات شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از طریق دولت تامین می شود و مردم، شوراها و شهرداری ها باید در اهدای زمین جایگاه نمازجمعه همکاری کنند.
 
تقوی یادآور شد: همان طور که مردم در ساخت مسجد کمک کرده اند باید در ساخت مصلی نیز با ما همکاری کنند.
 
ساختمان ستاد نماز جمعه شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افتتاح شد.
 
امام جمعه شبانکاره در این آیین گفت: ساختمان ستاد نمازجمعه شبانکاره با زیربنای 150مترمربع در زمینی به مساحت 200 مترمربع واعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریال احداث شده است.
 
عبدالرسول حمادی افزود: هم اکنون زمین جایگاه نمازجمعه شهر شبانکاره نیز از سوی مردم اهدا و سه میلیارد و 800 میلیون ریال اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر برای احداث آن اعتبار تخصیص داده است.
 
دراین آیین یک میلیارد ریال از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برای تکمیل احداث جایگاه نمازجمعه شبانکاره اختصاص یافت.
 
شهر شبانکاره با بیش از 10 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان دشتستان در فاصله 90 کیلومتری شمال بوشهر واقع است.
 اخبار اجتماعی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------