۸۰۰ تن اسید در آسمان خوزستان



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

استاندار خوزستان گفت: روزانه ۸۰۰ تن اسید از فعالیت های نفتی وارد آسمان خوزستان می شود که با اجرای طرح آماک، جمع آوری می شوند.

 به گزارش جام جم آنلاین از خوزستان، غلامرضا شریعتی ضمن بیان این مطلب افزود: طرح آماک که منجر به جمع آوری گازهای همراه نفت در خوزستان می شود، در دولت اصلاحات شروع شده و قسمت گاز ترش آن در سال ۸۷ به بهره برداری رسید و قسمت گاز اسیدی به علت اختلاف بین کارفرما و پیمانکار عملا متوقف شد.

 

شریعتی با اشاره به متعهد شدن ۱۰ میلیون دلار توسط شرکت نفت برای اجرایی شدن طرح آماک ادامه داد: گاز اسیدی اگر چه حجم آن کمتر است ولی جمع آوری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این دولت نیز پیگیری های بسیاری برای به سرانجام رسیدن و اجرایی شدن طرح آماک داشتیم. شرکت های فرانسوی نیز برای انجام آن مستقر شده و کار طی ۶ ماه اخیر به خوبی پیش رفته است

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ تن اسید در روز به آسمان فرستاده شده و هوا را آلوده می کند ولی بعد از اجرایی شدن طرح آماک، این گازها تبدیل به خوراک و برای پتروشیمی رازی منتقل می شود.

 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه مرکز پژوهش منطقه ای ریزگردهای دانشگاه شهید چمران اهواز هیچ ردیف بودجه ای متمرکزی ندارد، گفت: البته به چند مرکز برای انجام کارهای تحقیقاتی در این زمینه مجوز داده شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------