آب شرب تهران پاک است/ مشکل فاضلاب دوشهر استان حل شد



  اخبار اجتماعی,خبرهای  اجتماعی  , آب شرب

وزیر نیرو با تاکید بر پاک بودن آب شرب شهر تهران، اعلام کرد: با بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای میگون و لواسان، مشکل فاضلاب این دو شهر حل شد.

به ‌گزارش مهر، حمید چیت‌چیان امروز در آیین بهره‌برداری از طرح شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای میگون و لواسان گفت: با وجود بارش‌های مناسب جوی در هفته‌های گذشته به دلیل قرار گرفتن در دوره خشک‌سالی‌های ممتد، کمبود آب مایه نگرانی است؛ اما توجه عموم مردم غالبا معطوف به کمیت آب است در حالی‌که مسئله کیفیت آب بسیار مهم‌تر است زیرا مستقیما با بهداشت و سلامت جامعه ارتباط دارد.

 

وزیر نیرو افزود: دولت یازدهم از همان ابتدا موضوع کیفیت منابع آب و محیط زیست را در کانون توجه قرار داد و برای نخسین بار در طول تاریخ مدیریت منابع آب کشور، برنامه آمایش آب توسط وزارت نیرو تهیه شد.

 

 این عضو کابینه دولت تاکید کرد: زمانی که جمعیت در یک مکانی جمع می‌شوند میزان تولید فاضلاب افزایش می‌یابد که یا وارد رودخانه‌ها می‌شود یا به زمین نفوذ می‌کند که این امر عامل آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی است.

 

این مقام مسئول فاضلاب صنعتی را از سایر فاضلاب‌های شهری و کشاورزی بدتر برشمرد و یادآور شد: با توجه به این‌که در فاضلاب صنعتی انواع فلزات سنگین وجود دارد آلودگی بیشتری منابع آب را تهدید می‌کند.

 

به گفته وی یکی از توجهات اصلی در برنامه آمایش آب به موضوع آب و محیط زیست بود به گونه‌ای که از مجموع آب‌های تجدیدپذیر کشور ۷/۱۰ میلیارد مترمکعب برای حیات رودخانه‌ها و تالاب‌ها اختصاص داده شد و علاوه بر این فشار قابل توجهی برای حل و فصل مسائل مربوط به تصفیه‌ فاضلاب اعمال کردیم.

 

وزیر نیرو تاکید کرد: پروژه‌های تصفیه‌خانه‌های فاضلاب میگون و لواسان گرچه نسبتا کوچک هستند اما دارای اهمیت فراوانی بوده زیرا گام بزرگی در چارچوب سه موضوع سلامت مردم، کیفیت منابع آب و محیط زیست است.

 

چیت چیان یادآور شد: از آبفای شرق استان تهران به صورت ویژه می‌خواهم تمام انشعابات فاضلاب میگون و لواسان را تا پایان دولت در نیمه اول سال ۱۳۹۶ وصل کنند تا شاهد مشکل تصفیه فاضلاب در این شهرها نباشیم.

 

مشکل کمبود آب تهران حل شد

 

سیدحسین هاشمی استاندار تهران هم در حاشیه این مراسم افتتاح با بیان اینکه زمانی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد چندموضوع در اولویت قرار گرفت از جمله آب، تصفیه فاضلاب، آلودگی هوا، محیط زیست و تعیین تکلیف سامان‌دهی صنایع و صنف‌های تولیدی بود، گفت: در ابتدای دولت یازدهم در تهران ۵۰ میلیون متر مکعب  کسری آب داشتیم و هم‌چنین جاهایی مانند قیام‌دشت و شهرری با مشکل نبود کیفیت آب مواجه بودند که با اراده دولت و مجموعه آب و فاضلاب استان تهران نه تنها مشکل کمبود آب حل شد بلکه کیفیت به حدی رسید که امروز با جرئت بگوییم آب استان تهران هیچ‌ مشکلی ندارد.

 

این مقام مسئول افزود: موضوع تصفیه فاضلاب در تمام سفرهای درون‌استانی رئیس‌جمهوری یکی از اولویت‌های مطرح‌شده از طرف ایشان بود به این دلیل که به فاضلاب تصفیه‌شده نیاز داریم چون هم در آبیاری فضاهای سبز و کشاورزی قایل استفاده است و هم محیط زیست را آلوده نمی‌کند.

 

به گفته وی اهمیت موضوع تصفیه فاضلاب به ‌گونه‌ای است که مجلس در ارائه بودجه سال ۹۶ آن را جزو چند اولویت خود قرار داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------