دین پرست: هیچ مشکلی برای راه اندازی دوباره پروژه پدیده شاندیز وجود ندارد



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,پدیده

معاون هماهنگی امور اقتصای وزارت کشور گفت: تمامی مشکلاتی که پروژه پدیده را متوقف کرده بود رفع شده و در حال حاضر هیچ مشکلی برای آغاز دوباره عملیات اجرایی این پروژه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بابک دین پرست رئیس کارگروه ویژه پیگیری پروژه پدیده شاندیز در پایان بازدید از پروژه های تکمیل شده و در دست اجرای این شرکت در جمع خبرنگاران افزود: در دو ماه اخیر در استمرار تلاش های دو سال گذشته، اقدامات ارزشمندی در این حوزه صورت گرفت و امروز تمام مشکلات این مجموعه رفع شده است چنانکه هم اکنون هیچ اختلافی بین شرکت پدیده شاندیز و تامین احتماعی وجود ندارد و مساله مالیات این شرکت با سازمان امور مالیاتی حل و فصل و نهایی شده است.

 

وی اظهار کرد: مساله مربوط به شرکت آب منطقه ای استان با اقدامات خوبی که صورت گرفت نیز با این شرکت حل و فصل شده و مشکل تغییر کاربری اراضی و مساله این شرکت با جهاد کشاورزی هم در سه بعد در دستور کار قرار گرفت و تا کنون طلب 7 هزار و 400 میلیارد ریالی جهاد کشاورزی از پدیده با تعاملی که صورت گرفت به 6 هزار و 100 میلیارد ریال کاهش یافت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصای و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: مساله دیگر بین پدیده و جهاد کشاورزی موضوع اقدامات حقوقی و کیفری بود که امروز قرار منع توقیف صادر و بحث کیفری آن مرتفع شده و در بحث تقسیط و بازپرداخت طلب 6 هزار و 100 میلیارد ریالی جهاد کشاورزی هم مقرر شده طبق آیین نامه ناظر بر نحوه تقسیط و استمهال مطالبات دستگاه دولتی از اشخاص، اختیار مربوطه به وزیر امور اقتصاد و دارایی داده شده تا با پیشنهاد دستگاه طلبکار این امر صورت گیرد و هم اکنون کار در دست انجام است.

 

دین پرست مساله دیگر را حسابرسی شرکت عنوان و خاطر نشان کرد: با تلاش سازمان حسابرسی کشور گزارش سال 93 شرکت بررسی و منتشر شد و در گزارش سال 94 آن هم تا کنون اطلاعات سه شرکت از 9 شرکت زیر مجموعه پدیده به سازمان حسابرسی ارائه شده و اطلاعات 6 شرکت دیگر هم تا آخر اسفند ماه ارائه و تایید نهایی آن اعلام خواهد شد.

 

وی افزود: اخذ پایان کار برای 540 هزار متر مربع از بناهای ساخته شده در این پروژه هم با همکاری شهرداری و شورای شهر شاندیز انجام گرفت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصای و توسعه منطقه ای وزارت کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز اتاق مبادلات سهام هم به سرانجام رسیده و هم اکنون در مرحله آزمایشی فعال شده و هیچ مانع قانونی و اجرایی برای آغاز فرآیند خرید و فروش سهام در اتاق مبادلات وجود ندارد، اما ستاد تدبیر استان و اعضای هیات مدیره شرکت دغدغه حفظ ارزش سهام و جلوگیری از ضرر سهامداران را دارند و بدین منظور اندکی تامل می کنند.

 

دین پرست اظهار کرد: ستاد تدبیر استان خراسان رضوی در نشست شب گذشته، موضوع اموال و دارایی های این شرکت را تعیین تکلیف کرد و بر این اساس بخش اعظم اموال و دارایی های شرکت به جز مطالبات دولتی و افراد حقیقی از این مجموعه به نام شرکت و سهامداران آن گردید.

 

وی ادامه داد: در صورت بازگشایی رسمی اتاق با توجه به وضعیت فعلی و حل مسائل این پروژه، امکان افزایش نرخ فروش سهام وجود دارد و نگرانی از این جهت است که برخی افراد اسیر دلال ها شده و متضرر شوند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصای و توسعه منطقه ای وزارت کشور با تاکید بر اینکه در عین حال مشکلی برای فعال شدن رسمی این اتاق وجود ندارد، گفت: سازمان بورس برای قوام بخشیدن به اتاق مبادلات سهام پدیده تاکید بر تصویب آن در شورای امنیت ملی داشت که این امر هم انجام شد و از نظر فنی، تکنیکی و قانونی مشکلی برای اعلام آغاز رسمی خرید و فروش سهام وجود ندارد فقط بحث حفاظتی حقوق سهام و سهامداران است.

 

دین پرست تشکیل کنسرسیوم بانکی را هم اقدامی بسیار دشوار و بزرگ دانست و گفت: این موضوع هم امروز به سرانجام رسیده و گزارش های فنی، مالی و اقتصادی پروژه تهیه و به کنسرسیوم مرکب از 6 بانک با محوریت و عاملیت بانک صادرات ارائه شده و مباحث اختلافی با شهرداری شاندیز، ثبت اسناد و سازمان امور مالیاتی تعیین تکلیف شده است.

 

وی اضافه کرد: امروز از نظر هیات مدیره شرکت پدیده و ستاد تدبیر استان همه اطلاعات مورد نیاز برای تخصیص و پرداخت تسهیلات 5 هزار میلیارد ریالی کنسرسیوم به شرکت پدیده ارائه شده و مشکلی وجود ندارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصای و توسعه منطقه ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: نخستین مرحله پرداخت این تسهیلات به شرکت پدیده بر اساس برنامه ریزی ها از یکی، دو روز آینده آغاز شود و تا پایان ماه درصدی از این تسهیلات پرداخت می شود تا پروژه عملیات اجرایی خود را سریعتر آغاز کند و با رفع این مسائل و ورود کنسرسیوم بانکی به پروژه؛ اعتماد دوباره به این مجموعه باز می گردد.

 

وی تاکید کرد: با ورود پول به پروژه پدیده و انجام تعدیل سهام و رفع این مسائل، برنامه ریزی شده عملیات اجرایی پروژه بعد از توقف دو ساله طی یکی، دو هفته آینده با حضور مسئولان به صورت رسمی آغاز شود.

 

دین پرست اضافه کرد: دو ‌گزارش مفصل حاوی تمامی اطلاعات سهام، نقدینگی و اموال شرکت از سوی هیات مدیره تهیه و به ستاد تدبیر استان ارائه شده تا پس از تایید در اختیار سهامداران قرار گیرد و در این راستا هیچ‌ مطلبی پنهان نخواهد ماند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصای و توسعه منطقه ای وزارت کشور در ادامه با اشاره به مشکلات معسرین (یک فرد که به نوعی تمکن مالی ندارد یا دارای اموال و سرمایه ای است اما در وضعیتی قرار دارد که امکان دسترسی به آن ها را ندارد، این فرد دچار اعسار شده و قادر به پرداخت بدهی هایش نیست) در این پروژه گفت: با تاکید همه اعضای جلسه ستاد تدبیر استان در شب گذشته برنامه ریزی شد تا برای حل مسائل این گروه از سهامداران کمیته ای ویژه ظرف یک هفته آینده، ضمن شناسایی دقیق این افراد و فرآیندهای تشخیص معسرین و راهکارهای حل مسائل آنان را ارائه دهد.

 

معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه موضوع تبلیغات این شرکت در صدا و سیما هم در جلسه شب گذشته ستاد تدبیر بررسی شد، گفت: بر اساس مصوبه ستاد تدبیر تبلیغات رسانه ای و صدا و سیمایی پدیده آغاز می شود.

 

وی عنوان کرد: متن نامه مربوطه به وزیر کشور نوشته شده تا بر این اساس مجوز و دستور لغو ممنوعیت تبلیغات شرکت انجام شود و به صورت رسمی در دو روز آینده اعلام می کنیم که ممنوعیت تبلیغات شرکت پدیده در صدا و سیما رفع شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصای و توسعه منطقه ای وزارت کشور تاکید کرد: همه در صدد هستیم با توجه به وضعیت فعلی پدیده شاندیز در اجرای دستور رییس جمهور و معاون اول و هیات وزیران عمل شود و همه دستگاهها در راستای رفع مشکلات پدیده همکاری و اقدام نمایند که اینگونه هم عمل شده است.

 

وی در زمینه ارتفاع برج پدیده و مسائل مربوطه به آن هم گفت: مسائل مربوط به ساخت و ساز جنبه های پیچیده تر و تخصصی تری دارد.

 

دین پرست با اشاره به مصوبه هشتم شهریور سال 94 مبنی بر اینکه ارتفاع بناهای بلندمرتبه در این پروژه بیش از 10 طبقه نباشد، گفت: شش ماه بعد در جلسه ای با ریاست وزیر کشور مقرر شد، شورای عالی معماری و شهرسازی افزایش بارگذاری را بررسی کند و همه مستندات مربوطه هم ارائه شده و هنوز در حال بررسی هستند.

 

وی گفت: ابعاد این موضوع از نظر استحکام بنا و میزان قوام آن برای بارگذاری بیشتر پیچیده است و باید فرصت داد تا بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرند ضمن آنکه وزیر کشور هم تا کنون دو بار در این زمینه با وزیر راه و شهرسازی گفت و گو کرده و با رویکرد مثبت این موضوع بررسی می شود.

 

معاون وزیر کشور شب گذشته در جلسه ستاد تدبیر استان با حضور اعضای هیات مدیره پدیده و دستگاه های اجرایی مرتبط و مسئول در این زمینه حضور داشت.

وی امروز نیز از بخش های مختلف پروژه پدیده شاندیز و بخش های در دست انجام و نیمه تمام مجموعه بازدید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------