۴۰۰ هزار تومان جریمه رانندگان مست/خودرو بدون ایربگ شماره‌ نمی‌شود



  اخبار اجتماعی ,خبرهای   اجتماعی  ,  پلیس

رئیس پلیس راهور ناجا بیشترین جریمه تخلفات رانندگی را مربوط به رانندگان الکلی دانست و گفت: ۴۰۰ هزار تومان، رقم جریمه رانندگان مست است.

به گزارش مهر، سردار تقی مهری در حاشیه گردهمایی بین‌المللی  ایمنی راه که روز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده ها و ۲۰۰۰ نقطه حادثه خیز در شهرهای کشور داریم.

 

وی با اشاره به جهت‌گیری کارخانجات خودروسازی در جهت ارتقای خودروهای تولید داخل افزود: در حال حاضر، پلیس به هیچ عنوان خودروهای بدون ترمز ضد قفل و کیسه ایمنی هوا را شماره‌گذاری نمی‌کند.

 

مهری با اشاره به مهمترین موضوعات در بروز حوادث ترافیکی گفت: بستن کمربند ایمنی برای رانندگان، کنترل سرعت خودروها در جاده‌ها، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، سوء مصرف الکل و مواد روانگردان، جزء مهمترین موضوعات و تخلفات حادثه ساز در حوادث ترافیکی کشور تلقی می‌شود که پلیس آنها را مورد توجه قرار داده است به طوری که بیشترین جریمه مربوط به استفاده از الکل در رانندگی است که رقم آن ۴۰۰ هزار تومان است.

 

وی در خصوص موضوع استفاده از صندلی کودک در خودروها اظهار کرد: ما این مسئله را به عنوان پیشنهاد به دولت ارائه دادیم و تلاش می‌کنیم مثل سایر تخلفات رانندگی تلقی شود.

 

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه در ۹ماهه امسال، ۸ درصد از آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی مربوط به کودکان زیر ۱۰ سال بوده است، افزود: ۱۱.۶درصد فوتی‌ها مربوط به سنین ۱۱ تا ۲۰ سال، ۸.۸ درصد مربوط به افراد ۶۱ تا ۷۰ سال و ۹.۲ درصد فوتی‌ها مربوط به سنین بالای ۷۱ سال بوده است.

 

سردار مهری با اعلام اینکه ۷۸ درصد کشته‌های حوادث ترافیکی را مردان و ۲۲ درصد را زنان تشکیل داده‌اند، افزود: ۵۱ درصد فوتی‌ها مربوط به سنین ۲۱ تا ۵۰ سال بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------