اضافه وزن مردم آمریکا 275 میلیون دلار به شرکت‌های هوایی ضرر زد



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اضافه وزن

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، میانگین وزن ساکنان این کشور در دهه 1990 میلادی حدود 5 کیلوگرم افزایش یافته است.

به گزارش فارس، شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات هوایی به خاطر اضافه بار مسافران خود از آنها پول بیشتر دریافت می‌کنند. ولی در مقابل هیچ استاندارد واحد و جهانی برای گرفتن پول بیشتر از افراد چاق در نظر گرفته نشده است و به عبارت دیگر، اضافه وزن هر یک از مسافران که هزینه‌های فراوانی را به شرکت هواپیمایی تحمیل می‌کند شامل هیچ گونه پرداخت اضافی نمی‌شود.

 

بسیاری از شرکت‌های هوایی به خاطر هزینه‌های بالای سوخت با مشکل مالی مواجه می‌شوند و هر چه که در هواپیما وجود دارد،‌ می‌تواند مصرف سوخت را افزایش دهد. شرکت‌های هوایی همه تلاش خود را می‌کنند تا وزن هواپیما به حداقل برسد و به عنوان مثال روزنامه‌ها معمولا بیرون در قرار دارند تا در صورت تمایل مسافر آنها را به داخل کابین بیاورد یا اینکه تمام ظروف و قاشق‌ها در هواپیما پلاستیکی شده‌اند.

  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اضافه وزن

با این وجود دولت آمریکا اعلام کرده است که وزن زیاد هواپیما همچنان بزرگترین عامل در افزایش هزینه‌های شرکت‌های هوایی این کشور محسوب می‌شود.

 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، میانگین وزن ساکنان این کشور در دهه 1990 میلادی حدود 5 کیلوگرم افزایش یافته است. این میزان وزن اضافی باعث شد میزان مصرف سوخت در هواپیماهای آمریکایی در سال 2000 میلادی 1.32 میلیارد لیتر افزایش یابد و به واسطه آن هزینه‌های ایرلاین‌های این کشور 275 میلیون دلار بیشتر شود.

  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اضافه وزن

این میزان سوخت اضافی همچنین باعث شد 3.8 میلیون تن دی‌اکسیدکربن اضافه بر آنچه که هواپیماها همواره تولید می‌کردند وارد هوا شود.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در حالی این گزارش را منتشر کرد که پیش‌بینی می‌کند هم‌اکنون میانگین وزن مردم آمریکا مجددا افزایش یافته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------