کاهش بارندگی و بارندگی‌های نابهنگام از اثرات تغییرات اقلیمی



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , بارندگی

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران کاهش میزان بارندگی و بارندگی‌های نابهنگام را از عوارض تغییر اقلیم دانست و گفت: ایران در نقطه‌ای از جهان قرار دارد که اثرات تغییرات اقلیمی در آن مشهودتر و ملموس‌تر است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدرضا رضازاده امروز در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در طی 15 سال گذشته میزان بارندگی‌ها در کشور کاهش یافته است، افزود: از طرف دیگر شاهدیم که بارندگی‌های نابهنگام و بعضاً بارش‌های سنگین در طول زمان محدود داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها اثرات تخریبی در کشور داشته است، اظهار کرد: نمونه آن بارندگی‌های 10 روز گذشته است که استان‌های جنوبی کشور را تحت تاثیر قرار داده، به‌گونه‌ای که میزان بارندگی در این استان‌ها چندین برابر بارندگی از ابتدای سال آبی بوده است.

 

رضازاده با تاکید بر انطباق بیشتر کشور با شرایط فعلی آب و هوایی، اضافه کرد: برای این امر نیاز است تا شرایط کشور را بشناسیم و تاثیرات تغییرات اقلیمی را در کشور ارزیابی کنیم و بکوشیم تا با سیاست‌گذاری نحوه استفاده از منابع آب را بهینه کنیم.

 

وی پدیده تغییر اقلیمی را یک پدیده جهانی دانست و یادآور شد: ایران جزوی از دنیا است و اتفاقاً در نقطه‌ای از این دنیا قرار دارد که این اثرات مشهودتر و ملموس‌تر است.

 

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خاطرنشان کرد: از این رو باید تغییرات اقلیمی را به عنوان یک حقیقت بپذیریم و خود را با این شرایط سازگار کنیم و تلاش شود سیاست‌های سازگاری با این شرایط را اتخاذ کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------