ابعادی تازه از نسخه‌های چندمیلیاردی/ پزشکی که 37 میلیارد تومان نسخه نوشت



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,نسخه‌های چندمیلیاردی

درحالی که این روزها بحث نسخ میلیاردی پزشکان داغ شده، معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه به ابعاد تازه تری از این ماجرا پرداخته است.

 دکتر احمد میدری در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر نسخه پیچی شش میلیارد تومانی یک پزشک عمومی، اظهار کرد: ما آمارهای بالاتر از این رقم را در نسخ تعدادی از پزشکان داریم؛ پزشکی داشتیم که طی حدود یک سال 37 میلیارد تومان برای ما هزینه‌تراشی کرده و نسخه نوشته است.

 

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت نظارت بر نسخ بر عهده کیست، گفت: وزارت بهداشت حدمجازها را تعریف نکرده است. ما شماره نظام پزشکی و نسخه هایی که پزشک نوشته است را داریم و به بیمه‌ها داده ایم. اطلاعات کامل داروهای تفاهم‌نامه‌ای هم مشخص است. بیمه ها کارنامه‌ای به پزشک می دهند و اگر مقادیر بالایی دارو در نسخ نوشته باشد باید برود و توضیح بدهد.

 

میدری در خاتمه افزود: بیش از یکسال است که سامانه جامع رفاهی در حال جمع آوری اطلاعات است و قبلا امکان چنین تحلیل‌هایی کمتر وجود داشت اما اکنون در صدد تقویت نظارت‌ها و رصد دقیق‌تر هستیم تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی و هدررفت منابع را بگیریم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------