جدال یک درصدی بارش



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی, بارش

بنا بر بررسی‌های صورت گرفته ارتفاع کل ریزش‌های جوی از ابتدای سال آبی تا یازدهمین روز از اسفند ماه 146 میلیمتر گزارش شده که این میزان بارندگی نسبت به دوره مشابه 48 ساله یک درصد افزایش و در مقایسه با سال آبی گذشته یک درصد کاهش داشته است.

 براساس بررسی های صورت گرفته ارتفاع كل ريزش‌های جوی از اول سال آبی تا پایان یازدهمین روز اسفند ماه بالغ بر 146 ميليمتر بوده که این رقم در مقایسه با هفته گذشته 4 میلیمتر افزایش داشته است.

 

اين حجم از بارندگی نسبت به ميانگين دوره‌های مشابه درازمدت( 145 ميليمتر) یک درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( 148 ميليمتر) یک درصد کاهش را نشان می دهد.

 

همچنین حجم بارش اول مهر تا پايان روز 11 اسفند ماه معادل 240.612 ميليارد مترمكعب گزارش شده است.

 

میزان بارش در حوضه آبریز دریای خزر در سال آبی جاری 212 میلیمتر گزارش شده، که این رقم در مقایسه با سال آبی گذشته 26 درصد کاهش و در مقایسه با بلندمدت 48 ساله 3 درصد کاهش داشته است.

 

در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، میزان بارش‌ها تاکنون 242 میلیمتر گزارش شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش و در مقایسه با متوسط 48 ساله میزان بارندگی 2 درصد کاهش داشته است.

 

حوضه آبریز دریاچه ارومیه تاکنون شاهد 112 میلیمتر بارش بوده که این رقم در سال گذشته 170 میلیمتر بوده است، از همین رو در مقایسه با سال آبی گذشته این حوضه آبریز شاهد کاهش 34 درصدی بوده است.

 

میزان بارش در فلات مرکزی ایران با 25 درصد افزایش نسبت به سال گذشته 99 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.گفتنی است این حوزه در مدت مشابه سال گذشته 79 میلیمتر بارش تا این مدت داشته و همچنین میانگین متوسط بارش در 48 ساله گذشته این حوضه 92 میلیمتر گزارش شده است.

 

حوضه مرز شرق از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 45 میلیمتر بارندگی داشته و این در حالی است که این منطقه در مدت مشابه سال آبی گذشته 35 میلیمتر بارش را تجربه کرده بود و این نشان از افزایش 29 درصدی بارش ها در مقایسه با سال آبی گذشته و کاهش 20 درصدی نسبت به آمار 48 ساله بلندمدت در این حوضه است.

 

حوضه آبی قره‌قوم تاکنون 112 میلیمتر بارش داشته است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 77 میلیمتر بوده که نشان دهنده افزایش 45 درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته و افزایش 19 درصدی نسبت به بلند مدت 47 ساله است.

 

شایان ذکر است بیشترین میزان بارندگی به ایستگاه دینارسرا استان مازندران با 959 میلیمتر و کمترین میزان برای ایستگاه زابل استان سیستان و بلوچستان با 15.2 میلیمتر بارندگی گزارش شده است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------