فرزندان ایثارگران با کاهش ۵۰ درصدی می‌توانند خدمت سربازی را بخرند



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی  ,خدمت سربازی

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی جریمه خرید مدت خدمت سربازی فرزندان ایثارگران را ۵۰ درصد کاهش دادند.

 به  گزارش  ایرنا , نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه سال 96 کل کشور جزء الحاقی 3 تبصره 11 را مصوب کردند.

 

بر این اساس فرزندان ایثارگران مشمول ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر ایثارگران آنان با هر مقطع تحصیلی،‌ مشمول ردیف اول جدول با عمال 50 درصد تخفیف می شوند.

 

به گزارش ایرنا، به این ترتیب، فرزندان این گروه از ایثارگران در صورت داشتن دو شرط ذکر شده، با پرداخت ۵۰ درصد جریمه ردیف اول این جدول معادل ۵ میلیون تومان، کارت معافیت از خدمت سربازی را دریافت خواهند کرد.

 

براساس متن ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است؛

 

«با مشمولینی که پدر یا برادر آن ها از تاریخ ۵۶.۱۰.۱۹ در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و استمرار آن معلول یا اسیر یا مفقودالاثر شده یا بشوند، به ترتیب زیر رفتار خواهد شد:

 

‌الف - در صورتی که یگانه فرزند ذکور خانواده معلول باشد که طبق نظر شورای پزشکی به تنهایی قادر به اداره امور شخصی خود نباشند از انجام‌خدمت دوره ضرورت و احتیاط، معاف دائم خواهند شد.

 

ب - چنانچه دارای برادر صغیر یا برادر معلول یا این که یگانه اولاد ذکور باقی مانده خانواده اسیر و یا مفقودالاثر باشند، طبق تبصره ۱ ماده ۴۴‌عمل خواهد شد.

 

‌تبصره - شرایط اسیر، مفقودالاثر و معلول شناخته شدن و خانواده آنان در آیین‌نامه اجرایی این قانون پیش‌بینی خواهد شد.»

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در بند الف تبصره 2 نیز به دولت اجازه دادند که در سال 1396، مصارف مربوط به واگذاری بنگاه های دولتی موضوع جزء 2 بند د سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را از طریق جدول شماره 13 این قانون و بدهی خود به بخش های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی را از محل واگذاری سهام و سهم الشرکه متعلق به دولت، موسسات و شرکت های دولتی به استثنای موارد مندرج در جز 2 بند د سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را از طریق جدول شماره 18 این قانون پرداخت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------