قالیباف: آلودگی هوا را سیاسی نکنیم



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی , قالیباف

شهردار تهران تاکید کرد که آلودگی هوا به مساله سیاسی تبدیل نشود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم روز درختکاری و افتتاح هزار هکتار جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز در قالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران گفت: آلودگی هوا حتما چالش بزرگ تهران است و شکی در این زمینه نیست. ما نباید بگذاریم جمعیت تهران افزایش یابد و حتی باید در راستای کاهش جمعیت پایتخت اقدام کنیم، اما اگر بخواهیم بگوییم آلودگی ریشه در جمعیت دارد، غلط است. آنچه که ثابت شده این است که آلودگی هوا ریشه در خودرو و وسایل متحرک شهر دارد، پس آدرس غلط ندهیم و دست به دست هم دهیم تا مدیریت ضعیف و ناکارآمد را در حوزه‌های مختلف با تاکید بر حفظ محیط زیست حل کنیم.

 

وی افزود: آقای لاریجانی چهار نوبت در مورد آلودگی هوا با من صحبت کرد و این مساله به طور جدی دغدغه ایشان بود. من بارها گفتم که اولین مشکل، مدیریت و ناکارآمدی است. متاسفانه مشکل آلودگی روز به روز گسترش می‌یابد. زمانی می‌گفتند چند ساختمان بلند مرتبه در غرب تهران که آن هم در قالب طرح جامع ساخته شده، مانع باد است، اگر این چنین است پس چرا مشکل آلودگی در قم و اراک وجود دارد. پس این یک موضوع جدی است و ما باید در این زمینه چاره اندیشی کنیم.

 

شهردار تهران اضافه کرد: گرد و غبار و آلودگی هوا موضوعات فنی و اجتماعی هستند و ما باید از رفتار سیاسی در حل یک موضوع فنی، مدیریتی و اجتماعی پرهیز کنیم و آن را به مساله سیاسی تبدیل نکنیم، چرا که این امر با حیات مردم سر و کار دارد. من معتقدم مساله آلودگی هوا حداکثر در یک دوره شش ساله با یک روند مشخص می‌تواند از حالت بحرانی بیرون آید و شرایط زندگی را فراهم کند و امیدوارم همه ما در این زمینه تلاش کنیم.

 

قالیباف با اشاره به اهتمام شهرداری برای توسعه فضای سبز شهر تهران گفت: در حال حاضر فضای سبز شهر تهران از مرز 39 هزار هکتار گذشته، در حالی که در 10 سال گذشته 18 هزار هکتار بوده است و این با کار جهادی میسر شده است. شهر تهران 45 سال طرح جامع نداشته و ما سال 86 این طرح را نوشتیم و آن را به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رساندیم که حتما عیب و نقصی هم دارد، اما بهتر از این است که طرح جامع وجود نداشته باشد.

 

وی با اشاره به اختصاص چند هزار میلیارد تومان از سوی شهرداری برای خرید باغ‌های شهر تهران و تبدیل آن به پارک عمومی، گفت: فقط در یک مورد، باغی به قیمت هزار و 700 میلیارد تومان در منطقه یک خریداری و آن را تبدیل به پارک کردیم. همچنین طرح یک عالمه درخت را در فضای مجازی به راه انداختیم و برنامه‌مان این است که با کمک مردم آن را به 3 میلیون نفر برسانیم.

 

قالیباف ادامه داد: مردم بیش از هر زمان دیگری اتفاق نظر دارند که محیط زیست، مهم‌ترین شاخص کیفیت زندگی ما چه در کلان شهرها و چه در روستاهای کوچک است. در سال‌ها و دهه اخیر هم بیش از گذشته به این موضوع پی برده‌ایم که اگر محیط زیست را از دست دهیم، هیچ چیز نداریم،‌ اما اولین قدم برای حل مشکل این است که به این باور برسیم که موضوع را به گذشته ارجاع ندهیم، به هر حال ما در این زمینه مسئولیم و باید مساله را حل و فصل کنیم، لذا آدرس غلط ندهیم.

 

شهردار تهران در پایان از رئیس مجلس و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس برای همکاری در خصوص مسائل زیست محیطی قدردانی کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------