16 نفر در ارتباط با مدلینگ توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد



  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , پلیس

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: در سال جازی سه باند 16 نفره مدلینگ در استان توسط نیروهای این پلیس شناسایی و منهدم شد.

سرهنگ محسن محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از اولویت های کاری پلیس فتا در استان برداشت های غیرمجاز اینترنتی بود که توانستیم با اطلاع رسانی به موقع جلوی بسیاری از کلاهبرداری ها را بگیریم.

 

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای این پلیس و آگاه سازی مردم اکنون این جرم به اولویت سوم و چهارم پلیس رسیده است.

 

سرهنگ محمودی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو پنج استان جرم خیز سایبری در کشور است، اظهار کرد: در سال جاری 98.22 درصد از پرونده های متشکله در این پلیس کشف شده است.

 

وی با بیان اینکه میزان جرایم در حوزه سایبری نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش داشته، گفت: بیشترین جرایم مربوط به شبکه اجتماعی تلگرام و اینستا گرام است.

 

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: شاخص رسیدگی به پرونده های سایبری در کشور 35 روز است که با همکاری دستگاه قضایی این رقم در آذربایجان شرقی 30 روز است.

 

وی اضافه کرد: مردان بیشترین مرتکبان جرایم سایبری در آذربایجان شرقی را تشکیل می دهند و یک سوم بازه سنی افراد بین 17 تا 25 سال است.

 

سرهنگ محمودی افزود: نشر اکاذیب، برداشت های غیرمجاز اینترنتی، مزاحمت های اینترنتی، جزو سه جرم نخست در حوزه سایبری در این استان است. 

 

وی اظهار کرد: پلیس فتا ایجاد کننده و مولد امنیت در فضای مجازی است و در خصوص هیچ جرمی که در استان در فضای مجازی رخ می دهد بی تفاوت نیستیم. 

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه آگاهی و شناخت مردم از فضای مجازی اندک است، گفت: ضروری است اطلاع رسانی و آگاه سازی جهت جلوگیری از جرایم سایبری در جامعه توسط اصحاب رسانه افزایش یابد. 

 

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی و ترویجی این پلیس در استان، افزود: اغلب جرایم به دلیل نبود سواد رسانه ای و اطلاعات کافی از فضای مجازی است که نیاز به فرهنگ سازی دارد. 

 

سرهنگ محمودی تاکید کرد: در دو شهرستان مراغه و مرند شعبه رسمی پلیس فتا دایر است و در چهار شهرستان اهر، شبستر، میانه و جلفا شعبات غیر رسمی پلیس فتا دایر است.

 

وی ادامه داد: با توسعه زیرساخت های لازم مقرر شده در چهار شهرستان استان شعبات رسمی این پلیس ایجاد شود.

 

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه 170 شبکه اجتماعی وجود دارد، گفت: شبکه اجتماعی تلگرام بیشترین کاربران فعال را داراست.

 

وی یادآور شد: تولید محتوای مجرمانه جرم است و پلیس فتا با تولید کنندگان آن برخورد جدی می کند.

 

سرهنگ محمودی با اشاره به ترویج مصرف مواد مخدر در فضای مجازی ادامه داد: قلیان های الکترونیکی، مواد مخدر گل و مواد مخدر دیجیتالی در فضای سایبری در حال تبلیغ است که باید نسبت به این موضوع حساس سازی و آگاه سازی در جامعه انجام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------