توصیه‌های آموزش وپرورش به خانواده‌ها برای برپایی مراسم "چهارشنبه سوری"



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی  , آموزش وپرورش

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان ما تجربه‌های ناخوشایندی از چهارشنبه سوری دارند و چه بسا در سال‌های گذشته همکلاسی‌هایشان را از دست داده باشند، گفت: توصیه ما به خانواده‌ها این است که در کنار شادی و نشاط فرزندان خود، آنها را از اینکه رفتار پرخطر داشته باشند پرهیز دهند و این آئین را در حد متعارف پاس بدارند تا از این طریق به خانواده شهدای آتش نشان هم احترام گذاشته باشیم.

 مهدی علی اکبر زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو که موجب تحولات در طبیعت و زندگی است اظهار کرد: می‌توان از این تحولات به عنوان یک ابزار تربیتی برای دانش آموزان استفاده کرد.

 

وی افزود: دانش آموزان ما در روزهای تعطیل ایام عید به همراه خانواده خود به گردش می‌روند و با آثار میراث فرهنگی کشور خود آشنا می‌شوند. در کنار شادی و نشاط فرا رسیدن سال نو، آئین‌های باستانی و میراثی داریم که از گذشته به جا مانده و هر یک حاوی نکته‌های تربیتی است و نباید از آنها غافل شد.

 

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر کدام از آئین‌های سنتی و باستانی ما قابل تأمل هستند و می‌توانیم از تک تک آنها درس بگیریم گفت: یکی از این آئین‌ها "چهارشنبه سوری" است که از گذشته‌های دور در کشور ما برگزار شده و پیام زیبایی دارد مبنی بر اینکه هر چه پلیدی و زشتی در وجودمان هست را به آتش می‌ریزیم و گرمی آن را به خودمان می‌گیریم. این موضوع می‌تواند ابزار تربیت اجتماعی باشد مبنی بر اینکه با یکدیگر در جامعه ارتباط داشته و خونگرم باشیم.

 

علی اکبر زاده ادامه داد: امسال اتفاق ناگواری رخ داد و تعدادی از آتش نشانان ما در ساختمان پلاسکو فداکارانه جان خود را از دست داده‌اند و ما چندان به دلمان نیست که خوشحال باشیم. به همین خاطر بسیاری از دانش آموزان ما کمپین‌هایی تشکیل دادند و اعلام کردند که نمی‌خواهند چهارشنبه سوری امسال را همانند گذشته برگزار کنند. آنها به دوستان خود توصیه کردند که از مواد منفجره که صدای مهیبی دارند و موجب آزار و اذیت دیگران می‌شود استفاده نکنند و از رفتارهای پر خطر بپرهیزند.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان ما تجربه‌های ناخوشایندی از چهارشنبه سوری دارند و چه بسا در سال‌های گذشته همکلاسی‌هایشان را از دست داده باشند و یا در خانواده افراد معلولی داشته باشند که ناچار باشند تا آخر عمر با عوارض سوختگی زندگی کنند، گفت: توصیه ما به خانواده‌ها این است که در کنار شادی و نشاط فرزندان خود، آنها را از اینکه رفتار پرخطر داشته باشند پرهیز دهند و این آئین را در حد متعارف پاس بدارند تا هم ابزاری برای تربیت باشد و هم به خانواده شهدای آتش نشان احترام گذاشته باشیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------