ممنوعیت فعالیت‌های ساختمانی از ۲۴ اسفند تا ۵ فروردین



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , فعالیت‌های ساختمانی

معاون شهردار تهران محدودیت جزییات طرح استقبال از بهار را تشریح کرد و از ممنوعیت فعالیت‌های ساختمانی از ۲۴ اسفند ۹۵ تا ۵ فروردین ۹۶ خبر داد.

 به گزارش مهر، پژمان پشمچی زاده از جزئیات برنامه‌های این معاونت در طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: در نظر داریم تا در طول ایام نوروز با ممنوعیت ساخت و ساز، سطوح بالاتری از ایمنی و آسایش را در ایام نوروز برای شهروندان تامین کنیم که به همین منظور دستورالعمل طرح استقبال از بهار ۹۶ تدوین و جهت اجرا به مناطق ابلاغ شده است.

 

وی، یکی از اهداف اصلی اجرای طرح استقبال از بهار را در سال جدید، بهبود سیما و منظر شهری با مشارکت شهروندان و ارتقای سطح کیفی وضعیت نگهداشت شهر در حوزه ساخت و ساز با تأکید بر رویکرد آسمان آبی و زمین پاک و همچنین بهره گیری از مشارکت شهروندان در امر نگهداشت شهر در حوزه ساخت و ساز عنوان کرد.

 

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه طرح استقبال از بهار از تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت افزود: در این طرح که با رویکرد ناحیه محوری برنامه ریزی و در حال اجراست، تمهیداتی اندیشیده شده که مطابق با آن ضمن ممنوعیت هرگونه عملیات تخریب ساختمانی، گودبرداری و خاکبرداری از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۵ لغایت ۱۵ فروردین ۹۶، کلیه فعالیت های ساختمانی نیز از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۵ لغایت ۵ فروردین ۹۶ متوقف خواهد بود.

 

پشمچی زاده با اشاره به اینکه هر ساله و در ایام ویژه همچون مناسبت های ملی، مذهبی، تعطیلات نوروز و... شاهد افزایش تخلفات ساختمانی توسط افراد سودجو و فرصت طلب بوده ایم ادامه داد: در سنوات گذشته و با اتخاذ تدابیر شاهد کاهش چشمگیر تخلفات ساختمانی در ایام تعطیلات نوروز بوده ایم و در طرح استقبال از بهار ۹۶ نیز شرکت شهربان و حریم بان، مکلف به افزایش فعالیت اکیپ های نظارتی و اجرایی جهت جلوگیری از بروز هرگونه تصرف اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر دستگاهها در محدوده قانونی و حریم شهر تهران شده است.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: ضمن هماهنگی های انجام شده با دادسراهای مرتبط و عوامل انتظامی، امکان دریافت دستورات و احکام قضایی مورد نیاز جهت برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز وفق قوانین و مقررات حاکم بر حریم شهر تهران میسر شده و اکیپ های نظارتی حریم شهر تهران نیز در ایام نوروز با اقداماتی ویژه صیانت از عرصه ارزشمند، حساس و پهناور حریم را بر عهده دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: ساعات کاری معاونت شهرسازی و معماری مناطق ۲۲ گانه و دفاتر خدمات الکترونیک شهر برای پاسخگویی مناسب به شهروندان در هفته های پایانی سال و از دهم لغایت بیست و هشتم اسفند ماه تا ساعت ۱۸ افزایش یافته و روزهای پنج شنبه نیز شیفت های کاری از ساعت ۸ لغایت ۳۰/۱۴ برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان منظور گردیده است.

 

پشمچی زاده در پایان افزود: طرح استقبال از بهار به همراه دستورالعمل های فنی و اجرایی معاونت شهرسازی و معماری به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ و گزارش عملکرد مناطق و نواحی مورد رصد و بررسی در قالب گزارش های روزانه، هفتگی و نهایی قرار می‌گیرد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------