آمار جانباختگان حوادث جاده ای نوروز امسال چهار درصد کاهش یافت



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,حوادث جاده ای

جانشین فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس راهور ناجا گفت: شمار جانباختگان ناشی از حوادث جاده ای کشور در تعطیلات نوروز امسال چهار درصد و تعداد مصدومان پنج درصد کاهش داشته است.

 به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در بازدید از قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی فارس در شیراز افزود: این آمار مربوط به دوره زمانی 25 اسفندماه 95 تا هفتم فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

 

وی بدون اشاره به جزییات بیشتر در این زمینه اظهار کرد: در حالی شاهد کاهش آمار کشته ها و مصدومان حوادث جاده ای در کشور هستیم که در نوروز امسال علاوه بر افزایش سفرها، با شرایط خاص و نامساعد جوی و وقوع سیل در بیشتر نقاط کشور مواجه بودیم.

 

جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد: در حوزه امنیتی و انتظامی نیز می توان گفت در این دوره زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، جرایم خشن 6 درصد کاهش داشته است.

 

وی ادامه داد: در مجموع تمام شاخص های امنیتی در حوزه های مرزی، پیشگیری و انتظامی در کشور کاهش قابل ملاحظه ای داشت و می توان گفت که نوروز امسال یکی از امن ترین تعطیلات نوروز در سال های گذشته است.

 

سردار مومنی گفت: در نوروز امسال حدود 500 هزار نیرو متعلق به دستگاه ها و مجموعه های مختلف اعم از نیروی انتظامی، راهداری، اورژانس، هلال احمر، استانداری ها، فرمانداری ها، شهرداری ها و آموزش و پرورش برای تامین امنیت مسافران و میهمانان نوروزی فعال هستند.

 

رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 15 درصدی تردد در جاده های استان فارس در مقایسه با نوروز 95 افزود: به رغم افزایش ورود و خروج خودروها به این استان، تعداد کشته های حوادث جاده ای فارس بیش از 32 درصد کاهش یافته است.

 

سردار مومنی افزود: شاخص های امنیتی نیز در این استان بهبود یافته و در سرقت های مهم همچون سرقت منزل و سرقت اتومبیل و لوازم درون خودرو به ترتیب 20 و 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته ایم.

 

وی، میانگین واژگونی خودرو در کشور در نوروز امسال را حدود 40 درصد برشمرد و گفت: این میزان در فارس 54 درصد است که از دلایل اصلی آن می توان به شرایط نامساعد جوی و لغزندگی جاده ها و خواب آلودگی رانندگان اشاره کرد.

 

وی گفت: در کشور حدود 22 درصد تصادفات رانندگی ناشی از سرعت غیر مجاز است اما در فارس این رقم حدود 27 درصد است.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور، تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی در کشور در سال های 84 و 85 را 28 هزار تن برشمرد و افزود: در آن سال ها تعداد خودروهای موجود در کشور هفت میلیون دستگاه بود اما در سال 95 که تعداد خودروها به بیش از 19 میلیون رسیده و حجم سفرها نیز افزایش داشته است، تعداد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی به 16 هزار تن کاهش یافته است.

 

وی گفت: در سال 95 نیز تعداد جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی در کشور در مقایسه با سال 94 حدود سه و نیم درصد کمتر شد.

 

رئیس پلیس راهور ناجا، ضمن تاکید بر لزوم آمادگی بیشتر تمام مجموعه ها برای مرحله دوم سفرهای نوروزی ادامه داد: با توجه به اینکه در این مرحله همه تلاش خواهند کرد که به هر شکل ممکن خود تا قبل از پایان تعطیلات به منزل برسانند، بنابراین شاهد فشردگی تردد و ترافیک بیشتر در جاده ها خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: بنابراین لازم است که تمام نیروهایی که از ابتدای آغاز طرح نوروزی پای کار بوده اند در زمینه ترافیکی، امدادی و خدمات سفر آمادگی بیشتری داشته باشند.

 

سردار مومنی افزود: به همین منظور، ظرفیت های نیروی انسانی در طرح نوروزی نیروی انتظامی 10 درصد افزایش یافت و 25 هزار تیم گشتی، سه هزار و 300 ایستگاه ثابت و سیار و 30 فروند بالگرد پیش بینی شده است.

 

او افزود: امیدواریم تمام دستگاهها با همین سازماندهی تا پایان روز 13 فروردین و تا زمانی که سفر، مسافر و راننده برای طرح نوروزی در جاده ها است به فعالیت های خود ادامه دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز گفت: در نوروز امسال 12 هزار نیرو، 431 ایستگاه نوروزی و 2 هزار گشت موتوری و خودرویی در خدمات شهروندان، مسافران و میهمانان نوروزی در این استان بود.

 

سردار احمد علی گودرزی افزود: از ابتدای آغاز طرح نوروزی در این استان (25 اسفند 95) تاکنون، 10 میلیون تردد خودرو توسط 87دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای اصلی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 15 درصد رشد داشته است.

 

وی ادامه داد: با وجود افزایش تردد خودروها، تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی در جاده های فارس با 32 درصد کاهش از 50 به 34 تن رسید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------