بازگشت 3 ملک واگذار شده با ارقام نجومی به صندوق بازنشستگی



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , صندوق بازنشستگی

مدیر امورحقوقی صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام آخرین وضعیت پیگیری پرونده‌های حقوقی و مفاسد اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: سه ملک بزرگ با ارقام نجومی که در سال‌های گذشته به قیمت ناچیزی به برخی افراد واگذار شده بود در سال 95 به مجموعه صندوق بازنشستگی برگشت.

 امین پورذاکری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حوزه اقتصادی در سنوات گذشته املاک بسیار با ارزشی با قیمت‌های ناچیز به افرادی واگذار شده بود اظهار کرد: خوشبختانه در سال 95 سه ملک بزرگ با ارقام نجومی به مجموعه اموال صندوق بازنشستگی برگشت.

 

وی ضمن بیان اینکه باید از حمایتهای دستگاه قضایی تقدیر کنیم ادامه داد: ملکی در منطقه "مینی سیتی" تهران داشتیم که بر اساس کارشناسی ها اختلاف قیمت ملک واگذار شده با قیمت واقعی آن 200 میلیارد تومان بود. این ملک در سال 91 فروخته شده بود و سند به نام فرد حقیقی زده شده بود که در سال گذشته به صندوق بازنشستگی بازگشت.

 

مدیر امور حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه همچنین ملکی در خیابان "فرشته" داشتیم که دارای دو سند تجاری و ملکی بود گفت: به دنبال طرح دعوای قضایی، بخش مسکونی ملک تخلیه شده است. علاوه بر این ملکی به مساحت 20 هکتار در "عظیمیه" کرج دارای دو معارض از  مجموعه دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی بود که بخشی از آن رفع تصرف شده است. ارزش این ملک 250 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

 

پورذاکری با اشاره به اختلاس صورت گرفته به میزان 350 میلیارد تومان از سوی شرکت‌هایی در هولدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: 180 میلیارد تومان از این مبلغ را پس گرفته‌ایم و برای مابقی که از کشور خارج شده است پیگیری ها از طریق پلیس اینترپل ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: در شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی نیز مشکلات و موانع حقوقی وجود داشت. سهام شرکت ایرانگردی و جهانگردی بابت رد دیون از سوی دولت به صورت مساوی به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و مدیریت آن بر عهده صندوق بود. این شرکت که همان سازمان ایرانگردی سابق است دارای 64 هتل است. از زمانی که این سازمان از سوی سازمان خصوصی سازی به صندوق واگذار شد، سند تعدادی از هتل ها منتقل نشده بود و متصرفینی داشت که تا اواخر سال 95 موفق شدیم سند 40 هتل را به نام شرکت بزنیم و پیگیری های حقوقی در این زمینه در حال انجام است.

 

به گفته وی، کل اموال و دارایی های شرکت مذکور 3000 میلیارد تومان تخمین زده می شود که متعلق به صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------