قرص برنج نباید در دسترس شهروندان باشد/مسمویت ۲۴۰ نفر در سال گذشته



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی , قرص برنج

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته ۲۴۰ نفر با قرص برنج مسموم شدند.

 یسنا بهمنش، دبیر ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایلنا در مورد قرص برنج که برخی برای خودکشی از این نوع سم استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: قرص برنج یکی از سمومی است که در انبارهای برنج و شالیزارها از آن استفاده می‌شود و به هیچ عنوان نباید در دسترس شهروندان قرار داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته اشاره کنیم که از سال ۸۵ این سم در بازار غیرقابل فروش اعلام شد و قرص‌های برنجی که اکنون در بازار وجود دارد به صورت قاچاق وارد شده است.

 

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو ادامه داد: این سم به وسیله سازمان حفظ نباتات وابسته به وزارت کشاورزی برای مبارزه با آفت‌ها توزیع می‌شود، ولی هیچ کسی اجازه خرید و فروش آن را ندارد.

 

وی در مورد مبارزه با خرید و فروش قرص برنج در بازار گفت: نمایندگان سازمان غذا و دارو به همراه ماموران اصناف مرتب، با افرادی که در مغازه‌های خود این قرص‌ها را به فروش می‌رسانند، برخورد می‌کنند و پس از آن با افراد خاطی مطابق قانون برخورد می‌شود.

 

بهمنش با اشاره به آمار پزشکی قانونی در خصوص مسمومیت‌ها با قرص برنج خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌ها و بالا رفت سطح تشخیص مردم آمار مسمویت با قرص برنج کاهش پیدا کرده است. طبق آمار پزشکی قانونی شاهد آن هستیم که هر سال این آمار سیر نزولی داشته است به طوری که در سال ۹۳ حدود ۶۳۶ نفر، سال ۹۴ حدود ۵۱۳ نفر و در سال گذشته نزدیک به ۲۴۰ نفر بر اثر مصرف قرص برنج مسموم شده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------