دادستان کرمانشاه: 6 نفر در ارتباط با پالایشگاه کرمانشاه دستگیر و سپس آزاد شدند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,دادستان کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا خواست به کرسی شورا نگاه کاسب کارانه نداشته باشند.

 به گزارش ایسنا، نعمت صادقی در نشست خبری که امروز (24 فروردین) برگزار شد، به مباحث مطرح شده در خصوص  پالایشگاه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در مورد اصل واگذاری پالایشگاه و قیمت‌گذاری آن مباحثی مطرح است که مراجع قانونی شامل کمیسیون مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در حال بررسی موضوع هستند و به وظیفه خود عمل می‌کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار کرد: ورود دستگاه قضا ارتباطی با اصل واگذاری و کیفیت آن ندارد و صرفا به دلیل تجمع بدون مجوز و مستمر افرادی بود که می‌توانست باعث اخلال در نظم، تخریب و توهین شود.

 

صادقی با اشاره به اینکه دغدغه آینده شغلی کارکنان پالایشگاه را درک می‌کنیم، تصریح کرد: اگر مطالباتی هست باید از روش قانونی پیگیری شود، در غیر اینصورت زمینه را برای استفاده افراد مغرض فراهم می‌کند. جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد و افراد تجمع کنند متعهد شدند از روال قانونی مطالبه خود را پیگیری کنند.6 نفر هم در این خصوص دستگیر شده بودند که همه آنها آزاد شدند.

 

وی با اشاره به انتخابات پیش رو 29 اردیبهشت، آن را نماد وفاق و همبستگی ملی دانست که حضور مردم بار دیگر نقشه دشمنان را ناکام می‌گذارد.

 

وی سپس به کاندیداهای متقاضی شرکت در انتخابات خصوصا انتخابات شورای شهر و روستاها توصیه‌هایی داشت و عنوان کرد: از کاندیداها انتظار داریم قانون و اخلاق مداری را در تبلیغات خود مد نظر داشته باشند.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: کاندیداها باید تلاش کنند توانایی، قابلیت‌ها و سوابق خود را بیان کنند و از هرگونه اقدام تخریبی علیه یکدیگر پرهیز کنند.

 

صادقی نگاه کاسب‌کارانه به کرسی شوراها را با قداست این جایگاه و حقوق رای دهندگان مغایر دانست و عنوان کرد: افرادی باید در این عرصه وارد شوند که احساس مسئولیت و آگاهی نسبت به حقوق شهروندی و معضلات شهر داشته باشند و به علاوه برای حل مشکلات برنامه کارشناسی ارائه کنند.

 

وی نگاه قومیت گرایی را در این عرصه آسیب‌زا دانست و عنوان کرد: این نگاه مانع انتخاب اصلح می‌شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از کاندیداها خواست موقع تبلیغات به زیبایی شهر آسیب نزند و تاکید کرد: پوشاندن در و دیوار شهر و روستا با پوسترهای رنگارنگ شیوه مناسبی برای معرفی کاندیدا نیست.

 

صادقی از مردم هم خواست نسبت به منشا هزینه‌هایی که نامزدها برای تبلیغات شورا انجام می‌دهند پرسش‌گر باشند.

 

وی از رصد فعالیت‌های نامزدهای انتخابات خبر داد و تصریح کرد: دو شعبه ویژه شامل شعبه بازپرسی و شعبه دادیاری برای رسیدگی فوری به پرونده‌های این بخش در نظر گرفته شده است.

 

 نگران پاساژ طلوع هستیم

 

وی در ادامه از ماجرای آتش‌سوزی بازار زرگرهای کرمانشاه یاد کرد و افزود: پس از آتش‌سوزی در عبور و مرور محدودیت‌هایی ایجاد کردیم که هدف آن فقط حفظ اموال مردم بود تا از دستبرد سارقان در امان بماند.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه از شهرداری خواستیم توجه بیشتری به بافت فرسوده که ممکن است خطرآفرین باشد داشته باشد، خاطرنشان کرد: البته خود صنوف هم باید پای کار باشند.

 

صادقی از وضعیت برخی بازارهای قدیمی کرمانشاه مانند پاساژ طلوع ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: این بازار سراسر پوشاک و پارچه فروشی است و تجهیزات ایمنی هم ندارد.

 

گروگان‌گیری در خیابان شهید جعفری نداشتیم

 

وی در ادامه وقوع گروگان‌گیری در خیابان شهید جعفری کرمانشاه را تکذیب کرد و گفت: یک مورد شروع به سرقت به عنف داشتیم که با هوشیاری یکی از همسایه‌ها به موضوع رسیدگی شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از دستگیری چهار نفر در این خصوص خبر داد و افزود: یک نفر نیز متواری است.

 

جمع‌آوری 1200 معتاد مجاهر در نوروز

 

صادقی در ادامه به فعالیت‌های نوروزی انجام شده از سوی دستگاه قضا اشاره داشت و افزود: دستورالعلملی در 10 بند تدوین کردیم تا مردم و مسافرین نوروزی در ایام نوروز آرامش داشته باشند.

 

وی دستگیری معتادین متجاهر را از جمله این اقدامات دانست که با وضعیت نامناسب در شهر تردد می‌کنند و عامل درصد قابل توجهی از جرائم خرد از جمله سرقت لوازم داخل اتومبیل هستند.

 

به گفته این مسئول، در ایام نوروز 1200 معتاد متجاهر در کل استان دستگیر شدند که غربالگری برای آنها صورت گرفت و تعدادی از آنها به کمپ ماده 16 ارجاع شدند.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه هدف ما این است که این کار را رها نکنیم و جمع‌آوری معتادان متجاهر را مستمر در طول سال انجام دهیم، گفت: این امر نیازمند تامین اعتبار از سوی شورای هماهنگی مواد مخدر است و البته خوشبختانه در سفر اخیر وزیر کشور به استان قرار شد ظرفیت دائمی در منطقه چشمه سفید برای این افراد در نظر گرفته شود تا هم ترک کنند و هم در کنار آن به کاری مشغول باشند.

 

وی اظهار کرد: برآورد ما این است که حدود 1500 نفر از این افراد فقط در شهر کرمانشاه داشته باشیم و خواسته ما این است که در درجه اول خانواده‌های این افراد آنها را ترد و رها نکنند.

 

صادقی، ساماندهی متکدیان و کودکان کار را از جمله اقدامات انجام شده در ایام نوروز برشمرد و تصریح کرد: حضور متکدیان در شهر ناشی از روحیه با احساس و نوع دوست مردم است، اما برخی از این افراد نیازمند واقعی نیستند و فقط از احساس مردم سوء‌استفاده می‌کنند.

 

وی از مردم خواست کمک خود را از روش صحیح به دست نیازمند واقعی برسانند و افزود: باید چهره شهر کرمانشاه را از حضور متکدیان پاک کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از مردم خواست در صورت مشاهده مواردی از تجمع کودکان کار مراتب را با 123 اورژانس اجتماعی و یا اجرائیات شهرداری در میان بگذارند و اجازه ندهند بساط متکدیان و کودکان کار پر رونق شود. برخی از این کودکان توسط افرادی مدیریت و چینش می‌شوند که این افراد را نیز تحت رصد و کنترل ما هستند.

 

سارقان نوروز امسال مرخصی نداشتند

 

وی همچنین از ممنوعیت مرخصی در ایام نوروز برای سارقین هم یاد کرد و گفت: اجازه ندادیم سارقین در ایام نوروز مرخصی بگیرند، به علاوه افرادی که متنبه نشوند از تخفیفات قانونی مانند عفو، تعلیق، آزدی مشروط و اعطای مرخصی هم محروم می‌شوند و به راحتی از تخفیفات قانونی بهره‌مند نخواهند شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه معتقد است، این اقدامات باعث شد در نوروز امسال نسبت به سال 95 کاهش سرقت خرد و کاهش چشمگیر سرقت خشن را داشته باشیم.

 

صادقی، سرقت وسایل داخل ماشین را در صدر سرقت‌های خرد دانست و از مردم خواست بیشتر ایمنی خودروی خود را رعایت کنند. به علاوه برخی از خودروها ایمنی کافی را ندارند، به عنوان مثال بیشترین سرقت لوازم داخل خودرو مربوط به خودروی پراید است.

 

گزارش حاد تغییر کاربری در نوروز نداشتیم

 

وی همچنین از ساماندهی مسافربرهای شخصی هم در ایام نوروز خبر داد و تاکید کرد: برخی از این افراد بدون مجوز کار می‌کنند و چون کنترلی روی آنها نداریم می‌توانند زمینه ارتکاب جرم را فراهم کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تاکید کرد: به علاوه در ایام نوروز به دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، امور اراضی، منابع طبیعی، اجرائیات شهرداری و ... آماده باش دادیم تا عده‌ای از تعطیلات نوروز برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی استفاده نکنند. خوشبختانه در ایام نوروز گزارش حادی در این خصوص نداشتیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همچنین از ایجاد کشیک مرکز فوریت‌های قضایی در کرمانشاه برای ایام نوروز خبرداد که کاری کم نظیر در کشور بود.

 

به گفته این مسئول، در قالب این طرح اگر افراد دچار مشکلی می‌شدند بدون نیاز به مراجعه به کلانتری دادیار ویژه نزد آنها می‌رفت و به مشکل رسیدگی می‌کرد و هدف این طرح هم رضایت مسافرین نوروزی بود تا بتوانند بدون وقفه به سفر خود ادامه دهند.

 

صادقی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز نظارت در فرودگاه، پایانه‌های مسافربری و مراکز اقامتی داشتیم، همچنین پوشش انتظامی خوبی در محدوده پارک کوهستان اعمال شد.

 

جمع‌آوری 1000 قلیان در نوروز

 

وی از برخورد با عرضه قلیان در این منطقه خبر داد و با تاکید بر اینکه عرضه قلیان به صورت عمومی جرم است، از جمع‌آوری هزار قلیان در ایام نوروز خبر داد و افزود: اگرچه عرضه عمومی قلیان جرم است، اما اولویت آن است که خود مردم فرهنگ مصرف قلیان را کنار بگدارند و بساط قلیانی‌ها را جمع کنند نه آنکه این کار اولویت دستگاه قضا باشد.

 

13 نفر در درگیری بیمارستان طالقانی دستگیر شدند که هنوز زندانی‌اند

 

صادقی با بیان اینکه با این اقدامات مردم در نوروز امسال احساس امنیت بیشتری داشتند، تاکید کرد: تنها مورد درگیری بیمارستان طالقانی بود که 13 نفر در این خصوص دستگیر شدند و هنوز در زندان هستند.

 

وی افزود: این دعوا از دعوای دو کودک آغاز شد و به آن ماجرا ختم شد که پس از آن با همکاری مسئولین بیمارستان به دنبال افزایش پوشش امنیت در این بیمارستان هستیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بیمارستان طالقانی را بزرگترین مرکز ترومای غرب کشور دانست و تاکید کرد: بسیاری از افرادی که درگیری داشتند و زخمی شدند به این مرکز می‌آیند و باید تدابیری اندیشیده شود که مواجه آنها با هم در بیمارستان کم شود و در اتاق‌های جدا به سر ببرند.

 

صادقی در خصوص پخش فیلم این درگیری در شبکه‌های مجازی نیز تصریح کرد: این که فرد بزهکار بداند از او فیلم گرفته می‌شود و به کمک آن فیلم تحت تعقیب قرار خواهد گرفت به خودی خود خوب است، اما نباید این فیلم را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داد زیرا به ضرر فرهنگ کرمانشاه است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه درجه خشونت در کرمانشاه بالا است، افزود: از این امر نگران و گله‌مندیم و مردم باید با افزایش مهارت اجتماعی کنترل بیشتری روی خشم خود داشته باشند.

 

به گفته این مسئول، یکی از مهمترین مواقعی که شاهد بروز خشونت هستیم، پس از تصادفات رانندگی است. در چنین مواردی اگر یک فرد سلاح سرد حمل کند منجر به عواقب جبران ناپذیری خواهد شد.

 

وی با انتقاد از اینکه نگهداری سلاح سرد در کرمانشاه رایج است، تاکید کرد: تامین امنیت با حمل و نگهداری سلاح سرد انجام نمی‌شود و البته قدرت نمایی و استفاده از سلاح سرد نیز مجازات سنگین دارد و به هیچ عنوان نشان شجاعت نیست.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه سخنان خود از آمار پرونده‌های زناشویی در دستگاه قضا یاد کرد که 20 تا 25 درصد پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد.

 

وی از خانواده‌ها خواست دعواهای زوجین را به گونه‌ای مدیریت کنند که کمتر به دستگاه قضا برسد تا این دستگاه وقت بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌های سنگین و مهم داشته باشد.

 

فعالیت بازاریابی‌های شبکه‌ای رصد می‌شود

 

صادقی در ادامه  در خصوص فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای هم  گفت: این شرکت‌ها مجوز اخذ شده از صنعت، معدن و تجارت را ارائه کردند.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات این شرکت‌ها از تیررس ما خارج نیست، یادآوری کرد: اینکه فرآیند کار این شرکت‌ها صحیح و قانونی است یا نه در درست بررسی می‌باشد.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه پرداخت نفقه والدین را وظیفه فرزندان دانست و افزود: اگر فرزندی در شرایطی که تمکن مالی دارد پدر و مادر خود را رها کند مرتکب جرم شده است و حق ندارد بدون پرداخت هزینه والدین خود را در مراکز نگهداری از سالمندان رها کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------